2016_17
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Grau de Publicitat i Relacions Públiques (2009)
 Assignatures
  CREATIVITAT PUBLICITÀRIA
   Continguts
Tema Subtema
Creativitat i tipus de pensament Definició de creativitat.
Diferències entre creativitat i creació.
Les idees.
El pensament lateral i el pensament vertical.
Tècniques del pensament lateral.
La busca de la gran idea El procés creatiu: models clàssics i models cognitius
James Webb Young i la seva tècnica per produir idees.
Consells per tenir bones idees.
Tècniques associatives de creació en grup: brainstorming, tècnica 365, check-list, 6 barrets per pensar.
Del briefing a l’estratègia El briefing com a punt de partida.
Planificació estratègica i els insights.
L’estratègia publicitària i actors rellevants:
Posicionament. Reason why. USP i ESP. Copy strategy. Star strategy.
Limitadors de l'estratègia: llei de la publicitat.
Donar forma a la idea Fonaments de la redacció publicitària (copy, titular, slogan, layout...).
Figures retòriques.
Els camins creatius de Lluís Bassat.
Música i publicitat.
Storytelling.
Fer la idea una realitat Creació de campanyes de publicitat en diversos mitjans (TV/cine, premsa, ràdio, internet, exterior).
Gamificació.
Publicitat i apps.
Branded content.