2023_24
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Grau en Publicitat i Relacions Públiques (2009)
 Assignatures
  CREATIVITAT PUBLICITÀRIA
   Continguts
Tema Subtema
Creativitat i tipus de pensaments Història i definicions del pensament creatiu.
El procés creatiu: models clàssics i models cognitius.
El pensament lateral i el pensament vertical.
Les tècniques del pensament lateral d'Edward de Bono.
James Webb Young i la seva tècnica per produir idees.
Innovation engine de Tina Seelig.
La busca de la gran idea: Del briefing a l'estratègia La creativitat a partir de l'estudi del target: humanització del target, investigació de la seva cultura, mapa de l'empatia i mapa visual, insights.
Mecanismes estratègics i actors rellevants:
Reason why, USP, ESP, copy strategy, brand image, star strategy, impacte emocional i lovemarks.
Dones pioneres en el sector creatiu publicitari.
Tècniques per trobar la gran idea Tècniques i mètodes de creació en grup i individuals: d'exploració de temes, de generació d'idees i d'avaluació d'idees.
Donar forma a la idea Fonaments de la redacció publicitària.
Figures retòriques.
Música i publicitat.
Fer la idea una realitat Passos per a la creació d'una campanya publicitària.
Creació de campanyes de publicitat en diversos canals i suports de comunicació.
Gamificació.
Apps i internet de les coses.
Branded content.
Hackvertising.
Intel·ligència artificial.