2016_17
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Grau de Publicitat i Relacions Públiques (2009)
 Assignatures
  DIRECCIÓ DE COMPTES EN PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES
   Continguts
Tema Subtema
1.- EL SECTOR PROFESSIONAL DE LA COMUNICACIÓ AVUI: EL PUNT DE PARTIDA 1.1.- La complexitat del mercat actual.
1.2.- De les agències de publicitat o relacions públiques a la preponderància del projecte de comunicació.
1.3.- L'estructura de l'actual mercat professional de la comunicació.
1.4.- El nou mercat 2.0: un altre model d'activitat professional.
2.- EMPRESA i MERCAT: ELS CONDICIONANTS DELS CLIENTS PER ALS QUALS TREBALLEM. 2.1- Empresa i funció comercial: el nostre context.
2.2.- Finalitats i limitacions de l'empresa: com afecta al servei professional?
2.3.- Tipologies d'empreses: on encaixa el teu client?.
2.4.- El mercat i les seves tipologies: el gran determinant de les empreses clients/anunciants.
3.- L'EMPRESA PROFESSIONAL DE COMUNICACIÓ: ASPECTES CLAU DE L'ACTIVITAT 3.1.- El posicionament de la companyia: què venem?
3.2.- Les diferents realitats de client.
3.3.- El Product Manager: l'interlocutor del client.
3.4.- Organització interna a una empresa de comunicació: diferents opcions.
3.5.- Executius de comptes, Project Manager, Customer Manager: diferents noms, mateixes responsabilitats.
4.- L'EXECUTIU DE COMPTES / PROJECT MANAGER (PM)/ CUSTOMER MANAGER (CM): ASPECTES BÀSICS DE LA SEVA FUNCIÓ PROFESSIONAL. 4.1.- El principi professional universal i la responsabilitat de la direcció de comptes.
4.2.- El procés bàsic de producció d'un projecte.
4.3.- L'enfoc de màrqueting: coneix el teu client, domina el seu mercat.
4.4.- De la visió global (360º) a la delegació de funcions: solventem problemes, volen resultats.
4.5.- Planificació, planificació i més planificació.
4.6.- La doble gestió comercial: cap enfora i cap endins.
4.7.- La doble gestió financera.
4.8.- La doble gestió del temps.
4.9.- Les relacions internes amb altres departaments: lideratge i direcció.
4.10.- Convicció i apassionament.
5.- ELEMENTS OPERATIUS PER A LA GESTIÓ EFICAÇ DE L'EXECUTIU DE COMPTES / PM / CM. 5.1.- Les principals tasques que desenvolupa.
5.2.- El briefing i el contrabriefing.
5.3.- El budget del client.
5.4.- Les fitxes de costos i els pressupostos: control, rigor i eina comercial.
5.5.- Els rapports de projectes i les reunions internes.
5.6.- Les reunions amb els clients: planing de treball, coordinació precisa, actes, àrees de clients al web,...
5.7.- Els diagrames de GANTT i els responsables de les tasques: full de ruta.
5.8.- Els avantprojectes: la preparació i venda per a un nou projecte / client.
5.9.- Maquetes, reels, html's, projeccions,...: les presentacions creatives.
5.10.- L'exposició oral: el rigor de la comunicació verbal i no verbal.
5.11.- El telèfon i l'e-mail: un ús adequat.
5.12.- Seguiment constant i documents sempre per escrit.