2009_10
Guía docente 
Facultat de Lletres
A A 
castellano 
Grau de Publicitat i Relacions Públiques (2009)
 Competencias


Tipo A Código Competencias Específicas
  A1 Conèixer l’estat del món i la seva evolució històrica recent; comprendre els seus paràmetres bàsics (jurídico-polítics, sociològics, econòmics, culturals, estètics i comunicatius)
  A2 Interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius, textuals, orals i visuals, a les societats contemporànies, amb l’ajuda de les principals teories i escoles que els analitzen críticament des de les ciències socials
  A3 Dominar l’aplicació de les eines i els programes informàtics de creació de continguts textuals i audiovisuals
  A4 Elaborar missatges orals i escrits de caràcter persuasiu que siguin eficaços, correctes i atractius, en les llengües pròpies, adoptant els recursos lingüístics i les estratègies retòriques més adequades per a la comunicació publicitària i de relacions públiques
  A5 Conèixer l’estructura, el funcionament i la gestió de l’empresa, amb especial incidència en les empreses de Publicitat i Relacions Públiques
  A6 Produir productes audiovisuals persuasius aplicant la gramàtica específica del so i de la imatge en moviment, dominant els aspectes bàsics de la producció, el guionatge, el muntatge i la postproducció de programes i productes audiovisuals de caràcter publicitari
  A7 Comprendre els fonaments de l’exercici del periodisme i les seves interrelacions amb l’activitat publicitària i de relaciones públiques
  A8 Comprendre la realitat sociocomunicativa de Catalunya (estructura, polítiques, finançament i funcionament) en el contextos espanyol, europeu i mundial
  A9 Conèixer els fonaments de la comunicació publicitària i de les relaciones públiques canalitzada a través de qualsevol mitjà o tecnologia: teories, conceptes bàsics, organització, producció, gestió, finançament, aplicacions
  A10 Dominar els conceptes i les tècniques de creació gràfica i multimèdia aplicada a la publicitat
  A11 Conèixer els fonaments de l’ordenament jurídic en matèria d’exercici de la publicitat i de les relacions públiques, tant en matèria de drets fonamentals com des del punto de vista del dret mercantil
  A12 Aplicar les tècniques de planificació i organització integral de la comunicació d’una empresa o institució, així como dels seus instruments i suports organitzatius
  A13 Coneixement teòric i operatiu de les tècniques d’investigació i anàlisi de la naturalesa i les interrelacions entre els subjectes de la comunicació publicitària: creatius, empreses, institucions, agències de publicitat i de relaciones públiques, mitjans de comunicació, suports i públics
  A14 Coneixement teòric i operatiu de l’anàlisi i la investigació de les audiències aplicat a la selecció i la compra de suports i mitjans per a la planificació de la difusió publicitària
  A15 Aplicar els mètodes i les tècniques de màrqueting per a la presa de decisions a les àrees de comunicació en general i de publicitat i relacions públiques en particular de les empreses i institucions
  A16 Desenvolupar el pensament creador i la seva aplicació al procés d’elaboració dels missatges publicitaris i de relacions públiques: escoles, mètodes i tècniques creatives
  A17 Exercir com a professionals que s’encarreguen de l’atenció a client de l’agència, assistint-lo de manera contínua abans, durant i després de la realització de les seves accions de comunicació
  A18 Identificar, valorar, gestionar i protegir els actius intangibles de l’empresa o institució, afegint valor als seus productes i serveis i reforçant la seva reputació
Tipo B Código Competencias Transversales
  B1 Aprender a aprender
  B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Publicitat i les Relacions Públiques.
  B3 Aplicar pensamiento crítico, lógico y creativo, demostrando dotes de innovación
  B4 Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa
  B5 Trabajar en equipo de forma colaborativa y responsabilidad compartida
  B6
  B7 Adquirir sensibilització pels temes mediambientals.
  B8 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos.
  B9 Saber planificar i organitzar.
  B10 Tendir cap a la qualitat.
  B11 Tenir capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions.
Tipo C Código Competencias Nucleares
  C1 Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés.
  C2 Utilizar de manera avanzada las tecnologías de la información y la comunicación.
  C3 Gestionar la información y el conocimiento.
  C4 Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV.
  C5 Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
  C6 Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional que se plantea en la universidad.