2023_24
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Grau en Comunicació Audiovisual (2009)
 Assignatures
  AUDIOVISUAL CONTEMPORANI I IDENTITATS
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries S'explicarà el temari de l'assignatura, així com el sistema d'avaluació i la creativitat i capacitat d'experimentació que es requereix de l'alumnat. Tot seguit es farà un breu repàs als conceptes i les eines metodològiques bàsiques que els alumnes hauran de fer servir durant el curs. Finalment es detallarà el contingut del dossier de textos amb els que treballarem durant el curs.
Sessió Magistral Durant part de les classes s'explicaran els diferents punts que conformen el temari de l'assignatura amb exemples, per tal que l'alumnat pugui tenir referents amb els quals dur a terme els seus propis exercicis audiovisuals, així com debatre i comentar després no només els productes audiovisuals que es projectaran a l'aula, sino també els texts de referència i allò que vegin més enllà de l'aula.
Seminaris Durant les hores pràctiques de l'assignatura, es projectaran diversos exemples de pel·lícules, documentals, video-assajos, etc., que reflecteixin el contingut teòric treballat durant les sessions magistrals. Després de la projecció s'obrirà un debat amb els/les estudiants a partir de la lectura i anàlisi dels textos del dossier. Algunes semanes, les pel·lícules es miraran com a "deures" a casa, i es comentaran a l'aula.
Treballs Al llarg del curs els alumnes hauran de realitzar preferentment en parelles una sèrie de pràctiques audiovisuals que acabaran confluint en un projecte final. El projecte consistirà en una investigació sobre la seua pròpia identitat, a través d'una forma audiovisual dialògica, amb la que aprofundiran, des de les seues pròpies experiències i llenguatges audiovisuals, en els temes tractats. L'aula serà un dels espais on s'aniran comentant i exposant els projectes, així com els debats que susciten.
Presentacions / exposicions Els alumnes (en parelles o de manera individual) hauran d'exposar oralment el seu projecte audiovisual i els diferents exercicis de què el farem constar. Cada setmana alguns dels alumnes hauran d'exposar la seua feina, cosa que garantirà l'avaluació continuada i ens permetrà generar un ambient de col·laboració mútua. Després de la presentació, s'obrirà un debat al respecte amb la resta de l'alumnat.
Atenció personalitzada Es durà una important tasca de seguiment de l'alumne en les hores lectives i fora de les hores lectives quan es vagi apropant l'entrega del projecte final. La intenció de les mateixes és la d'orientar l'alumne en la vessant pràctica de l'assignatura, així com aclarir els dubtes que puguin anar sorgint al llarg del curs.