2015_16
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Grau de Comunicació Audiovisual (2009)
 Assignatures
  AULA DE POSTPRODUCCIÓ: IMATGE I SO
   Continguts
Tema Subtema
Introducció a la postproducció i al software de l'assignatura Breu història i evolució
El caràcter dràmatic i narratiu de la postproducció
Software de l'assignatura
Alguns elements de l'edició no lineal

El tractament de la imatge estàtica
Introducció a l' ús de keyframes
Imatge estàtica i en moviment
Animació de fotografies mitjançant keyframes
El color i la llum Introducció al color i la llum
El color i la llum com a element expressiu
Instruments mesuradors
Les correccions primàries Els correctors de lluminància
Els correctors de crominància
Estètiques del color El blanc i negre
Ús expressiu del color
Les correccions de color secundàries Correccions de color secundàries
Color Finesse
El tracking Utilitats
El planar tracker i el motion tracker; el programa Mocha
El tracking en perspectiva
Integració a After Effects
Transicions Tipus de transicions
Utilitats narratives i estètiques (de Raúl Ruiz a Ryan Trecartin)
Les màscares
Els modes de fusió
El keying El keying en el video; Zbignieff Rybczynsky
Tipus de keyings
El chroma key
El muntatge Perspectiva històrica
Teories del muntatge
Tipus de muntatge
Aspectes pràctics del muntatge
La continuïtat
La futilitat de tot plegat
El muntatge sonor El so respecte l'acció
El so com a element narratiu i dramàtic
El so diegètic i extradiegètic
Les associacions sonores
Tipus i tècniques de muntatge sonor
El so Instruments mesuradors
La normalització
La compressió
Les foses
La neteja d'audio
L'ambient sonor So realista i so subjectiu
Les galeries d'efectes de so
El disseny acústic i l'espai (Reverberació, equalització i retalls de freqüències)
La música La música com a element narratiu i dramàtic
La integració musical
El leitmotiv

Les compressions Elements de la compressió
Compressió per dispositius móbils
Compressió per Internet
Comnpressió per DVD; Adobe Encore
Compressió HD i Blu-Ray