Tema |
Subtema |
Primera part: Història de la Comunicació |
|
1. Introducció de la primera part. Conceptes bàsics. |
|
2. Impremta, capitalisme, reforma i contrareforma |
|
3. Control civil i religiós a l’Edat Moderna: ús de la imatge, art, representació i propaganda |
|
4. Revolució, contrarevolució, propaganda i llibertat de premsa (s. XVIII). Els primers diaris. El naixement del periodisme modern |
|
5. El naixement de les telecomunicacions modernes: el telègraf i el telèfon |
|
6. El sorgiment de la premsa de masses (segle XIX) i de les agències de notícies i publicitat |
|
7. El mon en imatges: gravats, fotografia, fotoperiodisme, revistes il·lustrades i cartellisme
|
|
8. El teatre dels pobres: el naixement del cinema i els noticiaris cinematogràfics |
|
9. Naixement i expansió de la ràdio com a mitjà de masses (anys 20-40) |
|
10. L’era audiovisual: naixement i expansió de la televisió (anys 50 i 60) |
|
Segona part: Estructura de la Comunicació |
|
11. Introducció a la segona part. Fonaments teòrics i conceptuals |
|
12. Les grans tendències internacionals del sistema comunicatiu (anys 80 fins ara) |
|
13. Principals models i actors comunicatius internacionals: els grups multimèdia i els hòldings de publicitat i relacions públiques |
|
14. Principals models i actors comunicatius internacionals: els gegants d’Internet. |
|
15. Principals actors del sistema comunicatiu espanyol i català: Els grups multimèdia i les grans empreses monomediàtiques, les empreses i els organismes d'investigació de mitjans; les associacions empresarials, professionals i d’usuaris |
|
16. El finançament de les empreses de mitjans de comunicació |
|
17. Estat actual i tendències del sector a Espanya: Les corporacions públiques i els organismes reguladors. |
|
18. Estat actual i tendències del sector a Espanya i a Catalunya: la premsa i les agències de notícies |
|
19. Estat actual i tendències del sector a Espanya i a Catalunya: La ràdio |
|
20. Estat actual i tendències del sector a Espanya i a Catalunya: La televisió |
|
21. Estat actual i tendències del sector a Espanya i a Catalunya: El sector digital |
|
22. Estat actual i tendències del sector a Espanya i a Catalunya: els sectors editorial, cinematogràfic, fonogràfic i de producció audiovisual i multimèdia. |
|