2023_24
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Grau en Història de l'Art i Arqueologia (2018)
 Assignatures
  TREBALL DE FI DE GRAU
   Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Adquireix una visió panoràmica del període estudiat i pot relacionar-lo sincrònicament i diacrònicament.
Demostra una base de coneixements sobre la producció material i les manifestacions artístiques que permet interpretar i contextualitzar l'objecte d'estudi.
 A2 Adquireix capacitat d'anàlisi dels processos artístics interrelacionats amb les tendències de transformació cultural de la societat actual.
Aplica els instruments crítics i metodològics per reflexionar sobre la professió de l'historiador de l'art.
Combina en la recerca històrica en art les bases teòriques del pensament estètic occidental.
Coneix la metodologia d'estudi relativa a cada conjunt d'objectes artesanals.
 A3 Aplica l'ús de les noves tecnologies a la recerca sobre patrimoni arqueològic i històric artístic.
Reconeix els aspectes característics que identifiquen un període històric.
 A4 Aplica els coneixements sobre noves tecnologies a la conservació i valoració del patrimoni arqueològic i artístic.
 A5 Analitza, interpreta i compara el patrimoni arqueològic i historicoartístic propi del territori en relació amb l'arqueologia i història de l'art general.
Aprecia i compara de forma diacrònica i sincrònica la cultura visual de diferents èpoques històriques i diferents geografies.
 A6 Aplica la terminologia necessària per interpretar les arts figuratives, audiovisuals i la música.
Incorpora els elements teòrics adquirits en l'anàlisi crítica de les obres d'art.
Interpreta tots els elements narratius i simbòlics presents en la producció artística.
 A7 Aplica la interdisciplinarietat en l'àmbit de les ciències humanes.
Aplica la terminologia necessària per interpretar les arts figuratives, audiovisuals i la música.
 A8 Aplica el mètode arqueològic com a instrument d'anàlisi del passat.
Aplica els mètodes històrics al tractament de les fonts i a l'anàlisi del coneixement històric.
Realitza treballs de reflexió i síntesi a partir de la cerca en les fonts bibliogràfiques fonamentals.
S'aproxima al treball de camp arqueològic.
 A9 Coneix, analitza i realitza estudis en relació amb la divulgació del passat.
Elabora projectes relacionats amb el coneixement històric.
Realitza projectes relacionats amb el coneixement històric.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
 CT2 Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
 CT3 Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
 CT4 Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
 CT6 Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
 CT7 Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge