2011_12
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
 
Antropologia Urbana (2010)
 Assignatures
  TÈCNIQUES QUALITATIVES
   Fonts d'informació
Bàsica , , ,
, , ,
, , ,

BOURDIEU, P.-CHAMBOREDON, J.-Cl.-PASSERON, J.-Cl. (1989), El oficio de sociólogo. Presupuestos epistemológicos. Madrid : Siglo XXI.

GARCÍA FERRANDO, M.-IBÁÑEZ, J.- ALVIRA, F. (1986), El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. Madrid: Alianza Universidad.

HAMMERSLEY, M.-ATKINSON, P. (1994), Etnografía. Métodos de investigación. Barcelona: Paidós.

PUJADAS, Joan Josep (coord.)(2010), Etnografía. Barcelona : Editorial UOC.

TAYLOR, S. J. i BOGDAN, R. (1986), Introducción a los métodos cualitativos de investigación. Buenos Aires: Paidós.

Complementària

ATKINSON, P.-COFFEY, A.-DELAMONT, S.-LOFLAND, J.-LOFLAND, L. (eds.)(2001), Handbook of ethnography. Londres : Sage Publications.

BARLEY, N. (1989), El antropólogo inocente. Barcelona, Anagrama.

GARCIA JORBA, J. M. (2000), Diarios de campo Madrid, CIS.

GEERTZ, C. (1994), “’Desde el punto de vista del nativo’: sobre la naturaleza del conocimiento antropológico”, a GEERTZ, C. Conocimiento local. Ensayos sobre la interpretación de las culturas. Barcelona, Paidós: 73-90.

GUASCH, O. (1997), Observación participante., Madrid, CIS.

LLOBERA, J. R. (1990). “El trabajo de campo, ¿panacea antropológica o camisa de fuerza epistemológica?, a LLOBERA, J. R., La identidad de la antropología. Barcelona: Anagrama, pp. 23-52.

MALINOWSKI, B. (1975), “Confesiones de ignorancia y fracaso” a LLOBERA, J. R., La antropología como ciencia., Barcelona: Anagrama, pp. 129-139.

PONS, I. (1993), Programación de la investigación social. Madrid, CIS.

PUJADAS, J. J. (1992), El método biográfico: El uso de las historias de vida en ciencias sociales. Madrid, CIS.

SCHENSUL, Jean J.-LeCOMPTE, Margaret D. (eds.) (1999), Ethnographer’s toolkit. Walnut Creek : Altamira Press

Col.lecció de set llibres :

1.     Designing and conducting ethnographic research

2.     Essential ethnographic methods : observations, interviews and questionnaires

3.     Enhanced ethnographic methods : audiovisual techniques, focused group interviews

4.     Mapping social networks, spatial data and hidden populations

5.     Analyzing and interpreting ethnographic data

6.     Researcher roles and research partnerships

7.     Using ethnographic data : interventions, public programming and public policy

VAN MAANEN, J. (1988). Tales of the Field. Chicago and London, The University of Chicago Press.

VELASCO, H.-DÍAZ, A. (1997), La lógica de la investigación etnográfica. Un modelo de trabajo para etnógrafos de la escuela. Madrid: Trotta

WERNER, O. y SCHOEPFLE, G. M. (1987). Systematic Fieldwork. Newbury Park, Sage Publications, 2 vols.