Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Comunicació Estratègica en la Societat del Risc (2012) |
Assignatures |
MÈTODES QUALITATIUS D'INVESTIGACIÓ EN COMUNICACIÓ |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | MÈTODES QUALITATIUS D'INVESTIGACIÓ EN COMUNICACIÓ | Codi | 12765102 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Obligatòria | Primer | Únic anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica | |
Bàsica:
|
|
Complementària | |
ALBERICH, R. I FUGUERAS (2000) Els arxius, entre la memòria històrica i la societat del coneixement, Barcelona: UOC. ARDÈVOL, E. i altres (2003) “Etnografía virtualizada: la observación participante y la entrevista semiestructurada en línea” Athenea Digital: Bellaterra. Disponible a: http://antalya.uab.es/athenea/num3/ardevol.pdf ARNAL, J., DEL RINCÓN, D. i LATORRE, A. (1992): Investigación educativa. Barcelona: Labor. BARLEY, N. (1989) El antropólogo inocente, Barcelona: Anagrama BARTOLOMÉ, M. i ANGUERA, M. T. (Coord.) (1990): La investigación cooperativa, vía para la innovación en la universidad. Barcelona: PPU. BLANCHET, A i altres (1989) Técnicas de investigación en Ciencias sociales, Madrid: Narcea. CANNELL, CH. F i KAHN, R. L. (1992): “La reunión de datos mediante entrevistas”. En Fesinger, L. i Katz, D. (Comp.): Los métodos de investigación en las ciencias sociales. Barcelona: Paidós, pp. 310-352. CAZARES, H. I altres (1980) Técnicas actuales de investigación documental, México: Trillas. CLIFFORD, J. i MARCUS, G.E. (1991) Retóricas de la Antropología, Madrid: Júcar. COOK, T. D. i REICHARDT, Ch. S. (Eds.) (1986): Métodos cualitativos y cuantitativos en investigación evaluativa. Madrid: Morata. DELGADO, J.M. (coord) (1994) Métodos y técnicas cualitativas de investigación en ciencias sociales, Madrid: Sintesis. DENMAN, C.A. i HARO, J.A. (Comps). (2000) Por los rincones: antologia de métodos cualitativos en la investigación social, México: El Colegio de Sonora. ECO, U. (1982) Cómo se hace una tesis. Técnicas y procedimientos de investigación, estudio y escritura, Barcelona: Gedisa EISNER, E. W. (1998): El ojo ilustrado. Indagación cualitativa y mejora de la práctica educativa. Málaga: Aljibe. FERRAROTTI, F. (1983) Histoire et Histoires de Vie. La méthode biographique dans les sciences sociales, Paris: Librairie des Meridiens. GARCIA HOZ, V. (Dir.) (1994): Problemas y métodos de investigación en educación. Madrid: Rialp. GARCÍA JORBA, J.M. (2000) Diarios de Campo, Madrid:CIS GEERZ, C. (1989) El antropólogo como autor, Barcelona: Paidós GOETZ, J. P. i LECOMPTE, M. D. (1988): Etnografía y diseño cualitativo en investigación educativa. Madrid: Morata. GUASCH, O. (1997) Observación participante, Madrid:CIS GUBA, E. G. (1983): “Criterios de credibilidad en la investigación naturalista”. En Pérez, A. i Gimeno, J. (Eds.): La enseñanza: su teoría y su práctica. Madrid: Akal. Pp. 148-165. HAMMERSLEY, M. I ATKINSON, P. (1994) Etnografía, Barcelona: Paidós HILL, M.R. (1993) Archival strategies and techniques, Newbury Park: Sage HINE, Ch. (2004) Etnografía virtual. Barcelona: UOC. HOBBS, D. I WRIGHT, R. (eds.) (2006) The Sage handbook of fieldwork, Londres: Sage Publications KEMMIS, S. i MCTAGGART, R. (1988): Cómo planificar la investigación-acción. Barcelona: Laertes. LLOBERA, J.R. (1990) “El trabajo de campo ¿panacea antropológica o camisa de fuerza epistemológica? a LLOBERA, J.R. La identidad de la Antropología, Barcelona: Anagrama: 23-52. MAYANS, J. (2002) Género Chat o cómo la etnografía puso un pie en el ciberespacio. Barcelona: Gedisa. OKLEY, J i CALLAWAY, H. (1992) Anthropology and Biography, London: ASA Monographs PINK, S. (2006) The future of visual anthropology, Londres: Routledge PLUMMER, K. (1989) Los documentos personales, Madrid: Siglo XXI POIRIER, J. I altres (1983) Les récits de vie. Théorie et practique, Paris: PUF PONS, I. (1993) Programación de la investigación social, Madrid: CIS PRAT I CARÓS, J. (Coord.) (2004) I això és la meva vida. Relats biogràfics i societat, Barcelona: IPEC. PUJADAS, J.J. (1992) El método biográfico: El uso de las historias de vida en las Ciencias Sociales, Madrid: CIS RABINOW, P. (1992) Reflexiones sobre un trabajo de campo en Marruecos, Madrid: Júcar RODRIGUEZ, G.; GIL, J. i GARCIA, E. (1996): Metodología de la investigación cualitativa. Málaga: Aljibe. RODRIGUEZ, G.; GIL, J. i GARCIA; E. (1995): Análisis de datos cualitativos asistido por ordenador: AQUAD y NUDIST. Barcelona: PPU. RUIZ OLABUENA, J. I. (1996): Metodología de la investigación cualitativa. Bilbao: U. de Deusto. SCHWARZSTEIN, d. (2002) “Fuentes orales en los archivos: desafíos y problemas”. Historia, Antropología y fuentes orales, 27: 167-177 SIEGEL, S. (1991): Estadística no paramétrica aplicada a las ciencias de la conducta. México: Trillas. TAYLOR, J. I BOGDAN, R. (1992) Introducción a los métodos cualitativos de investigación, Barcelona: Paidós. TEJADA, J. (1997): El proceso de investigación científica. Barcelona: Fundació La Caixa-EUI Santa Madrona. TÉLLEZ INFANTES, A. (2007) La investigación antropológica, Alicante: Editorial Club Universitario VICENTE, Fl. (1995) “Tipos de monografías etnográficas” a AGUIRRE, A. Etnografía. Metodología cualitaiva en la investigación sociocultural, Boixareu Universitaria: 227-236 ZABALZA, M. A. (1991): Los diarios de clase. Barcelona: PPU. |