2010_11
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Ensenyament de Llengües Estrangeres (2007)
 Assignatures
  QÜESTIONS DE GRAMÀTICA ESPANYOLA EN L'ENSENYAMENT A LA CLASSE D'E/LE
   Fonts d'informació
Bàsica

ALONSO, R. et alii (2005): Gramática básica del estudiante de español. Difusión, Barcelona.

BARRERA VIDA. A. (2002). "¿Gramática y/o comunicación?"  [http://www.quadernsdigitals.net/articles/quadernsdigitals/quaderns25/barrera.htm]

BORG, S. (1999b). “The use of grammatical terminology in the second language classroom¨, Applied 

 Linguistics, 20, 95-126.

CADIERNO, T. (1995). “Formal instruction from a processing perspective: An investigation into the Spanish

 past tense”. Modern Language Journal, 79, 179-193. 

DeKEYSER, R. (1998). “Beyond focus on form: Cognitive perspectives on learning and practicing second

language grammar” in:  DOUGHTY, C. y J.WILLIANS (1998c). Focus on form in classroom second language

acquisition, 42-63. Cambridge University Press, Cambridge.

DOUGHTY, C. y J.WILLIANS (1998c). Focus on form in classroom second language acquisition. Cambridge

University Press, Cambridge.

GÓMEZ ASENCIO, J. y SÁNCHEZ LOBATO, J. (dir.), (2001). Forma 1. Gramática y comunicación, Madrid, SGEL.

GARCÍA GARCÍA, S. (2001), "El papel y el lugar de la gramática en la enseñanza de E/LE" en GÓMEZ ASENCIO, J. y SÁNCHEZ LOBATO, J. (dir.), Forma 1. Gramática y comunicación, madrid, SGEL, pp. 9-21.

MATTE BON, F. (1992). Gramática comunicativa del español, Difusión, Madrid. 

MORENO, C. et alii. (2001), Actividades lúdicas para la clase de español, Madrid, SGEL.

ORTEGA OLIVARES, J. (1999), "La instrucción gramatical en el enfoque comunicativo" en Actas del  IX Congreso Internacional de ASELE, Santiago de Compostela: Universidad, pp. 133-140.

Complementària