2015_16
Guia docent 
Facultat de Medicina i Ciències de la Salut
A A 
català 
 
 
Envelliment i Salut (Campus Terres de l'Ebre) (2010)
 Assignatures
  METODOLOGIA DE LA RECERCA I
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Sessió magistral: introducció de l'assignatura
Estudis previs S'exposarà un material docent específic per adquirir els coneixements d'estadística bàsica i aplicada
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Per generar un treball d’investigació, l'alumne realitzarà un Check list model CONSORT o STROBE, identificant les parts de l’article i els seus punts forts i dèbils

Material exposat .doc, .pdf i .ppt
• Introducció i resum del tema
• Guies CONSORT
• Guies STROBE
• 2 articles per revisar
• Bibliografia recomanada
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Per realitzar la lectura crítica d'un treball científic, l'alumne identificarà les errades en l’article (A) i farà les propostes de millores

Material exposat .doc, .pdf i .ppt
• Introducció i resum del tema
• 1 article per revisar
• Bibliografia recomanada
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Per manejar les fonts bibliogràfiques i bases de dades, l'alumne revisarà l'article de l'apartat anterior (article A)

Realitzarà una cerca bibliogràfica sobre el tema i seleccionarà 3 articles que actualitzin o millorin les cites de l'article A, especificant el motiu i l’apartat on citaria la nova bibliografia
L'alumne deurà informar sobre la qualitat dels articles inclosos (índex d’impacte, quartil, cites i àrea de coneixement)
Atenció personalitzada