Envelliment i Salut (Campus Terres de l'Ebre) (2010) |
Assignatures |
TREBALL DE FI DE MÀSTER |
Pla específic d'actuació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2015_16 |
Assignatura | TREBALL DE FI DE MÀSTER | Codi | 14625301 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Treball fi de màster | Primer | AN conv. única |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Procediments de selecció |
Planificació | Pla específic d'actuació | Mecanismes coordinació/seguiment |
Criteris i procediments d’avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | S'explicarà metodologia a seguir per a realitzar el projecte d'investigació i per al projecte assistencial depenent si l'alumnes fa un itinerari professionalitzador o de recerca Es realitza una classe presèncial on s'explica el desenvolupament del treball de Fi de Màster. El sistema de selecció, la composició de la memòria, els terminis de presentació i sistemes d'avaluació. |
Selecció/assignació del treball de fi de màster | La selecció del tutor del treball es realitza mitjançant la publicació del llistat de tutors i línies de recerca a la plana web de la URV, es recullen les preferències dels alumnes i s’accepten els acords entre tutor i alumne. Si un cop finalitzat el període de selecció, encara hi ha alumnes sense tutor, els coordinadors del Màster fan una assignació d’ofici tenint en compte les preferències dels alumnes i la Justificació del treball de fi de màster que han presentat prèviament. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster | Funcions del Tútor. Transmetre el mètode científic Avaluar La capacitat investigadora La cerca bibliogràfica És el tutor qui decideix si l’alumne està preparat per presentar el treball al tribunal. |
Elaboració del treball de fi de màster | ITINERARI DE RECERCA: 1.TÍTOL. Resum del treball, incloent totes les parts del treball (màxim 300 paraules). 2. INTRODUCCIÓ. Bases que permeten plantejar la hipòtesi. Definir la hipòtesi. 3. OBJECTIUS. Detallar els objectius específics. Diferenciar entre l’objectiu principal i els secundaris, sempre que sigui possible. 4. MATERIAL I MÈTODES. Definir i especificar la metodologia utilitzada i concretar, quan sigui possible, si és el mètode de referència. 5. MÈTODES ESTADÍSTICS. Les anàlisis utilitzades. Detallar com s’expressen les variables descriptives. Mètodes emprats per a la comparació de grups, si és el cas. 6. RESULTATS. Descriure’ls en funció dels objectius. Els resultats presentats en taules o figures ha de poder-se llegir sense necessitar el text escrit i, en cada una d’elles es detallarà el mètode estadístic utilitzat. 7. DISCUSSIÓ. Interpretació dels resultats, en funció de la hipòtesi. Detallar les possibles limitacions de l’estudi. 8. CONCLUSIONS. Possibilitat de que els resultats puguin aplicar-se a d’altres situacions. 9. REFERÈNCIES. Buscar la bibliografia. Utilitzar els noms abreviats oficials de les revistes (PubMed) Exemples de presentació de bibliografia: 1. Article revista: Llistar els autors fins a 6. Si els autors són més de 6, llistar fins a 3 i afegir “et al”. Morrow DA, Scirica BM, Karwatowska-Prokopczuk E, et al; for the MERLIN-TIMI 36 Trial Investigators. Effects of ranolazine on recurrent cardiovascular events in patients with non–ST-elevation acute coronary syndromes: the MERLIN-TIMI 36 randomized trial. JAMA. 2007;297(16):1775-1783. 2. Capítol de llibre: Lynfield R, Ogunmodede F, Guerina NG. Toxoplasmosis. In: McMillan JA, Feigin RD, DeAngelis CD, Jones MD Jr, eds. Oski’s Pediatrics: Principles and Practice. 4th ed. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins; 2006:1351-1362. ITINERARI PROFESSIONALITZADOR: 1. TÍTOL I ABSTRACT Títol. Resum del treball, incloent totes les parts del treball (màxim 150 paraules). 2. INTRODUCCIÓ Bases que permeten plantejar el projecte. Definir el projecte. 3. OBJECTIUS Detallar els objectius específics. Diferenciar entre l’objectiu principal i els secundaris, sempre que sigui possible. 4.ORGANITZACIÓ FUNCIONAL Definir la població diana, el pla terapèutic i sistemàtica d’actuació. 5. METODOLOGIA Metodologia basada en treball en equip amb diferents professionals. Cronologia de treball , Circuit d’ingrés etc.. 6. RELACIONS FUNCIONALS Descriure les relacions funcionals amb els diferents nivells assistencials. 7. INDICADORS FUNCIONALS DE L’ACTIVITAT Establir indicadors funcionals que permetin avaluar l’activitat quantitatius i qualitatius. 8. CONCLUSIONS Possibilitat de que els resultats puguin aplicar-se a d’altres situacions. Detallar les possibles limitacions del projecte. CASOS CLÍNICS 1. ANTECEDENTS. Antecedents clínics del pacient. 2. VALORACIÓ GERIÀTRICA INTEGRAL. Valoració clínica, mental, funcional i socio-familiar 3. LLISTAT DE PROBLEMES. Enumerar els diferents problemes que té el pacient en relació a la seva situació de salut. 4. PLA TERAPÈUTIC. Definir i especificar els objectius a assolir i les accions a realitzar de forma global i integral. 5. EVOLUCIÓ. Evolució del pacient de forma objectiva i complicacions. 6. VALORACIÓ FINAL. Descriure’ls en funció dels objectius proposats. 7. DISCUSSIÓ. Interpretació dels resultats, en funció del pla terapèutic proposat. Detallar les possibles limitacions del cas. 8. CONCLUSIONS. Possibilitat de que els resultats puguin aplicar-se a d’altres situacions. 9. REFERÈNCIES. Buscar la bibliografia per la discussió basada en les guies de pràctica clínica i protocols. Utilitzar els noms abreviats oficials de les revistes (PubMed) Exemples de presentació de bibliografia: 1. Article revista: Llistar els autors fins a 6. Si els autors són més de 6, llistar fins a 3 i afegir “et al”. Morrow DA, Scirica BM, Karwatowska-Prokopczuk E, et al; for the MERLIN-TIMI 36 Trial Investigators. Effects of ranolazine on recurrent cardiovascular events in patients with non–ST-elevation acute coronary syndromes: the MERLIN-TIMI 36 randomized trial. JAMA. 2007;297(16):1775-1783. 2. Capítol de llibre: Lynfield R, Ogunmodede F, Guerina NG. Toxoplasmosis. In: McMillan JA, Feigin RD, DeAngelis CD, Jones MD Jr, eds. Oski’s Pediatrics: Principles and Practice. 4th ed. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins; 2006:1351-1362. |
Pràctiques de camp/sortides | Avalució dels Treball de Fi de Màster pel Tutor corresponent |
Presentacions / exposicions | ITINERARI DE RECERCA Presentació i defensa del treball de fi de màster . ITINERARI PROFESSIONALITZADOR Defensa del projecte assistencial. Pels dos Itineraris: Temps exposició: 15 minuts Discussió amb el tribunal: 5 minuts |
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster | ITINERARI DE RECERCA: Defineix i redacta correctament la hipòtesi i objectius Presenta uns resultats i conclusions adequats als objectius Utilitza una metodologia estadística correcta Comunica correctament en la llengua pròpia o en anglès un resum coherent del treball realitzat. Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia. Elaborar un discurs concís, coherent i que comuniqui els resultats del treball. Lletra correcta i tamany Respostes No llegeix, contacte visual, mans i braços no falca o "muletilla" Temps emprat 15' ITINERARI PROFESSIONALITZADOR: Defineix i redacta correctament els objectius Presenta un pla d’acció i conclusions adequats als objectius Comunica correctament en la llengua pròpia o en anglès un resum coherent del treball realitzat. Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia. Elaborar un discurs concís, coherent i que comuniqui els resultats del treball. Lletra correcta i tamany Respostes No llegeix, contacte visual, mans i braços no falca o "muletilla" Temps emprat 15' |