2009_10
Guia docent 
Facultat de Ciències Jurídiques
A A 
català 
 
Treball Social (2001)
 Assignatures
  TREBALL SOCIAL I MARGINACIÓ
   Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Definir els principals conceptes amb què les ciències socials ens aproximen al coneixement de la marginació social. A8
A9
A11
B1
B3
C3
Aproximar l'estudiant als diferents enfocaments teòrics que han portat a construir les situacions de marginació social. A8
A9
A11
B1
B3
C3
Aprendre a aplicar diferents models d'anàlisi per a l'estudi dels processos de marginació social. A5
A8
A9
B1
B3
B11
C3
Jutjar la implicació de la societat en la construcció cultural dels processos d'estigmatització que porten a les situacions de marginació. A14
A15
A16
B1
B3
B11
C3
Desenvolupar una actitud crítica, relativista i analítica respecte als processos de marginació social. A8
A13
A15
B1
B3
B11
C3
Prendre consciència de la necessitat d'informar-se i investigar abans d'implementar mecanismes d'intervenció social. A4
A5
A8
B1
B3
B11
C3
Considerar els nous enfocaments per a una antropologia de la marginació que contempli especialment la rellevància dels conceptes de violència simbòlica i violència estructural. A5
A8
A9
B1
B3
B11
C3
Aplicar i desenvolupar el mètode biogràfic com una metodologia de recerca vàlida per enfrontar l'estudi de les situacions de marginació. A1
A15
A17
B1
B3
B12
C3
Insistir en l'aplicació d'una antropologia de la marginació reflexiva i crítica respecte de situacions concretes relacionades amb la infantesa, la vellesa, l'ancianitat, el gènere, etc. A8
A13
A14
B1
B3
B11
C3