2009_10
Guia docent 
Facultat de Ciències Jurídiques
A A 
català 
 
Grau de Relacions Laborals i Ocupació (2009)
 Assignatures
  DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL I
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Identificació del contingut de l´assignatura i determinació dels objectius a assolir. Bibliografia bàsique i criteris d´evaluació. Pautes metodoliques.
Sessió Magistral 1.1. FINALITAT.

L'adquisició per l'alumne dels coneixements necessaris per a la seva formació jurídica i la seva capacitació professional en l'àmbit del Dret de la Seguretat Social I

1.2 BIBLIOGRAFIA.

Veure fons d'informació
Resolució de problemes, exercicis 1. Finalitat

L'adquisició per l'alumne de la metodologia i tècniques que el capacitin per aplicar i interpretar correctament el contingut de l'assignatura Seguretat Social I, d'acord amb els coneixements obtinguts a partir de les classes teòriques. Amb aquesta finalitat, els alumnes elaboraran i debatran, durant el curs, diferents supòsits pràctics.

2. Pautes organitzatives.

A. Número i freqüència.

a) El número total de casos pràctics es determinarà en funció del ritme de les explicacions teòriques.La freqüència serà setmanal.
b) Amb caràcter previ a l'inici de la primera classe pràctica es realitzarà una sessió introductòria, destinada a explicar la finalitat que es pretén aconseguir amb aquesta activitat docent, així com les pautes organitzatives, metodològiques i valoratives pròpies de la mateixa.

B.Aspectes formals.

a)L'alumne/a que desitgi seguir les classes pràctiques amb caràcter regular, cumplimentarà una fitxa que entregarà al professor responsable de les mateixes.
b)Per a cada cas pràctic s'elaborarà per l'alumne un exercici. Els exercicis s'hauran d'elaborar individualment, in perjudici del seu possible i aconsellable estudi col•lectiu.
c) Els exercicis es confeccionaran mecanogràfica o informáticamente i a doble espai, per facilitar la seva lectura i valoració.
d) L'extensió màxima de cada exercici serà de quatre folis.
e) Els exercicis es lliuraran a l'inici de cada classe pràctica. S'ha de lliurar l'original del cas elaborat, sent convenient que l'alumne conservi una còpia que li faciliti el seguiment i la participació en la classe pràctica.
f) A l'inici de la classe pràctica, el professor indicarà el pròxim cas a elaborar pels alumnes i la documentació mínima que hauran d'utilitzar per a això.

C. Assistència.

a) Si l'alumne desitja obtenir una qualificació que li permeti alliberar per curs la realització del cas pràctic en les proves finals, l'assistència, junt amb la presentació del corresponent exercici de cas pràctic, ha de ser obligatòria, personal i regular. La regularitat suposa l'assistència a totes les classes pràctiques que es realitzin i la presentació dels corresponents casos pràctics, llevat de casos de força major degudament acreditats
b) En aquells supòsits en que ell alumne no pugui mantenir una assistència regular, podrà assistir a les classes pràctiques amb caràcter voluntari, prèvia comunicació al professor responsable de les mateixes, però sense poder beneficiar-se de l'esmentada qualificació.

D. Documentació mínima i bibliogràfica.

Per a l'el·laboració de cada cas pràctic es facilitarà als alumnes una documentació mínima, integrada per l'enunciat del cas pràctic i per les fonts de coneixement adequades (normativa, jurisprudència i bibliografia). Aquesta documentació mínima estarà a disposició de l'alumne, amb antelació suficient, al servei de fotocòpies.
Com a complement de la referida documentació, es poden consultar les fonts de coneixement esmentades a l'apartat de fons d'informació.

3. Pautes metodològiques.

Podem distinguir dues fases en aquesta activitat docent: fase d'elaboració i fase de debat del cas pràctic.

A.Fase d'elaboració

a) En aquesta fase,els alumnes han de respondre en els exercicis que presentin a cada qÚestió plantejada en els casos pràctics
b)En les respostes a aquestes qúestions hauran d'aportar-se les dades i acords amb les fonts de coneixement utilitzades (normativa, jurisprudència i bibliografia).Ha d'evitar-se tota resposta arbitraria o que li manqui fundamentació

B.Fase de debat.

a)Aquesta fase discurreix en la pròpia clase pràctica, una vegada elaborat i presentat l'exercici del cas pràctic.El seu eix central eà constituit per la participació dels alumnes en el debat del cas pràctic o sota el mateix criteri de fundamentació abans senyalat.
b) L'adequada participació en classes pràctiques requereix que, junt amb la còpia de l'exercici del cas pràctic presentat

4.Pautes valoratives.

A.Número de casos pràctics a efectes de valoració.

Per a obtenir una qualificació que permeti alliberar la realització dels casos pràctics en les evaluacions finals, deuen ser entregats tots els exercicis pràctics que es plantejin, excepte casos de força major degudament acreditats.

B.Elements objecte de valoració.

a)Per a valorar els casos pràctics es tindrà en consideració dos elements: els exercicis presentats i la participació en les classes pràctiques.
b)Els exercicis presentats es valoraran d'acord amb l'estudi i anàlisi que s'hagin realitzat de la documentació mínima facilitada, l'adequada fundamentació de les respostes, l'esforç argumentatiu que es desenvolupi en les mateixes i la utilització de documentació complementària.
c)La participació en el debat del cas pràctic és un important element que contribueix a determinar de manera més precisa el grau d'assimilació dels coneixements adquirits per l'alumne.

C.Qualificació.

a)Els alumnes han d'obtindre una qualificació mínima de cinc punts de mitja en les classes pràctiques per poder quedar alliberats de la realització del cas pràctic en les proves finals i millorar la qualificació obtinguda en les proves d'evaluació.
b)La qualificació obtinguda en les classes pràctiques duplica el seu valor sempre que havent arribat la nota mínima mencionada i possibilita, per tant, la millora de la qualificació obtinguda en les proves finals.
c)Els alumnes que no arribin a la puntuació mínima no tindran cap reducció
en la qualificació e les proves finals.
d)Periòdicament, el professor responsable de les classes pràctiques realitzarà a classe un comentari valoratiu global del desenvolupament de l'esmenada activitat docent

D.Publicació de les qualificacions.

La publicació de les qualificacions de les classes pràctiques s'efectuarà amb la suficient antel·lació a la data de la realització de les proves finals