2012_13
Guia docent 
Facultat de Ciències Jurídiques
A A 
català 
 
 
Grau de Treball Social (2009)
 Assignatures
  DEONTOLOGIA DEL TREBALL SOCIAL
DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) DEONTOLOGIA DEL TREBALL SOCIAL Codi 15224102
Ensenyament
Grau de Treball Social (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
3 Obligatòria Tercer Segon
Modalitat i llengua d'impartició Veure grups activitat
Prerequisits
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Coordinador/a
ABELLÁN HERNÁNDEZ, ELISA
Adreça electrònica elisa.abellan@urv.cat
Professors/es
ABELLÁN HERNÁNDEZ, ELISA
Web
Descripció general i informació rellevant Existeix un acord general entre professionals i acadèmics del Treball Social en que les qüestions d'ètica, moral i valors són una part inevitable i fonamental del mateix ja que part del nostre treball consisteix en prendre decisions sobre l'actuació en casos particulars que implica entrar en conflicte amb qüestions, problemes i/o dilemes morals. Per aquest motiu, el Treball Social, com totes les professions que estan al servei de les persones, ha d'integrar valors ètics entre els professionals, i tenir eines per poder afrontar i responsabilitzar-nos de les decisions que planteja l'exercici de la pràctica professional. El codi deontològic, com a conjunt de normes i principis que el professional té com a finalitat donar criteris generals que puguin ser una guia a l'hora d'interpretar les qüestions ètiques relacionades amb les conductes i decisions dels treballadors socials en l'exercici de la seva professió. La dimensió pragmàtica de l'ètica dóna el nivell de concreció de la pràctica diària, i per això cal acceptar la necessitat d'establir uns valors comuns basats en els principis bàsics del Treball Social: autodeterminació, individualització, acceptació, actitud exempta de judicis de valor, secret professional, etc., a partir dels quals s'han desenvolupat els diferents codis d'ètica. Aquests han de de ser una guia sobre com haurien de ser les nostres conductes; però tot i així, no podran resoldre tots els conflictes que es plantegen en la pràctica. Per aquest motiu és convenient fomentar un bon nivell de reflexió com a guia i garantia de la "bona pràctica" professional, no tan sols per poder treballar en el difícil context social en que vivim, sinó també, i sobretot, per recordar, protegir i executar l'encàrrec professional que se'ns fa: millorar la qualitat de vida, l'extensió de la justícia social i l'augment del benestar personal i social.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent