2019_20
Guía docente 
Facultad de Ciencias Jurídicas
A A 
castellano 
 
Grado en Trabajo Social (2009)
 Asignaturas
  PRÁCTICUM DE INTERVENCIÓN
   Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Coneix l’estructura social i els processos de desigualtat social
És capaç d’analitzar des d’una perspectiva psicosocial la realitat social i identifica les potencialitats dels individus i del seu context
 A2 Dóna resposta a través de l’aplicació d’estratègies d’intervenció als problemes socials
Domina les tècniques pròpies del Treball Social que operen en la relació d’ajuda
 A4 Analitza els diferents dispositius públics i privats que configuren els serveis socials de Catalunya
 A5 Disposa de les eines necessàries per analitzar els reptes de futur de la societat del benestar
 A6 Domina les estratègies d’anàlisi dels contextos socials on opera el Treball Social
Adquireix eines d’aplicació de tècniques de Treball Social
 A7 Articula propostes d’intervenció fonamentades en els resultats de la investigació
 A8 Diagnostica les situacions susceptibles d’intervenció i identifica els elements que operen sobre la relació d’ajuda
Dissenya programes i projectes d’intervenció social
Aplica les tècniques pròpies d’intervenció social
 A9 Sap analitzar necessitats i detectar situacions de risc social
 A10 Identifica els indicadors socials del conflicte
Dissenya i avalua l’espai de mediació d’acord a la situació conflictiva
Avalua l’impacte de l’acció mediadora en el conflicte
 A11 Domina les eines necessàries per analitzar les xarxes socials i institucionals
És capaç de plantejar estratègies d’intervenció adequades al context de les xarxes
 A12 Coneix el sistema persona i les implicacions en la dimensió individual, grupal i comunitària
Aplica les bases dels diferents models d’intervenció d’acord als contextos
 A13 Desenvolupa estratègies d’intervenció com a mesura de prevenció en intervenció individual i familiar
 A14 Aplica correctament les tècniques pròpies de la relació d’ajuda
Aplica estratègies adequades per a protegir-se dels problemes amb els que opera
 A15 Fa reflexions des d’una perspectiva ètica sobre l’exercici professional
 A16 Coneix el funcionament de les organitzacions de serveis socials
 A17 Resol situacions pràctiques en relació a la protecció social
Comprèn la importància de denunciar aquelles situacions que vulneren el benestar de les persones
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B1 Fa preguntes raonades per aprendre
 B2 Identifica lo que es un problema y toma la decisión de afrontarlo.
Presenta diferentes opciones alternativas de solución delante un mismo problema y avalua sus posibles riesgos y ventajas.
 B3 Genèric
 B4 Gestiona y organiza el trabjao y el tiempo acuerdo con la planificación dada.
Toma decisiones acertadas en momentos comprometidos mostrando seguridad, coherencia y acuerdo con una sistemática.
 B5 Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis i participa de forma activa per al seu compliment
Colabora activamente en la planificación del trabajo en equipo, en la distribución de las tareas y plazos requeridos.
 B6 Interviene de forma efectiva y transmite información relevante.
Adapta la forma del missatge als diferents grups i/o situacions
 B7 Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context d’ actuació, prioritzant les necessitats i fixant objectius clars i coherents
Distribuya las responsabilidades y las tareas en función de las potencialidades de cada miembro del equipo; adaptando las acciones i los responsables a las incidencias y a los cambios que surgen durante la ejecución del proyecto.
Llevar a cabo un seguimiento de la implementación del proyecto para avaluar los resultados del mismo y hacer un seguimiento de la implementación de los riesgos inherentes al proyecto.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C5 Muestra respeto por los derechos fundamentales y de igualdad entre hombres y mujeres.
 C6 Identifica los intereses y motivaciones académico-profesionales.
Define y desarrolla el itinerario curricular considerando las necesidades formativas, los intereses y las motivaciones académico-profesionales.