2020_21
Guía docente 
Facultad de Ciencias Jurídicas
A A 
castellano 
 
Grado en Trabajo Social (2009)
 Asignaturas
  PRÁCTICUM DE INTERVENCIÓN
   Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 CE1 Coneix l’estructura social i els processos de desigualtat social
És capaç d’analitzar des d’una perspectiva psicosocial la realitat social i identifica les potencialitats dels individus i del seu context
 CE2 Dóna resposta a través de l’aplicació d’estratègies d’intervenció als problemes socials
Domina les tècniques pròpies del Treball Social que operen en la relació d’ajuda
 CE4 Analitza els diferents dispositius públics i privats que configuren els serveis socials de Catalunya
 CE5 Disposa de les eines necessàries per analitzar els reptes de futur de la societat del benestar
 CE6 Domina les estratègies d’anàlisi dels contextos socials on opera el Treball Social
Adquireix eines d’aplicació de tècniques de Treball Social
 CE7 Articula propostes d’intervenció fonamentades en els resultats de la investigació
 CE8 Diagnostica les situacions susceptibles d’intervenció i identifica els elements que operen sobre la relació d’ajuda
Dissenya programes i projectes d’intervenció social
Aplica les tècniques pròpies d’intervenció social
 CE9 Sap analitzar necessitats i detectar situacions de risc social
 CE10 Identifica els indicadors socials del conflicte
Dissenya i avalua l’espai de mediació d’acord a la situació conflictiva
Avalua l’impacte de l’acció mediadora en el conflicte
 CE11 Domina les eines necessàries per analitzar les xarxes socials i institucionals
És capaç de plantejar estratègies d’intervenció adequades al context de les xarxes
 CE12 Coneix el sistema persona i les implicacions en la dimensió individual, grupal i comunitària
Aplica les bases dels diferents models d’intervenció d’acord als contextos
 CE13 Desenvolupa estratègies d’intervenció com a mesura de prevenció en intervenció individual i familiar
 CE14 Aplica correctament les tècniques pròpies de la relació d’ajuda
Aplica estratègies adequades per a protegir-se dels problemes amb els que opera
 CE15 Fa reflexions des d’una perspectiva ètica sobre l’exercici professional
 CE16 Coneix el funcionament de les organitzacions de serveis socials
 CE17 Resol situacions pràctiques en relació a la protecció social
Comprèn la importància de denunciar aquelles situacions que vulneren el benestar de les persones
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT3 Identificar la situación planteada como un problema en el ámbito de la disciplina y tener motivación para afrontarlo.
Seguir un método sistemático para dividir el problema en partes e identificar sus causas aplicando los conocimientos propios de la disciplina.
Diseñar una solución innovadora utilizando los recursos necesarios para afrontar el problema.
Incluir los aspectos concretos de la solución propuesta en un modelo realista.
Reflexionar sobre el modelo propuesto y ser capaz de encontrar limitaciones y proponer mejoras
 CT4 Identificar el propio rol dentro del equipo y conocer los objetivos y tareas del grupo.
Comunicar y actuar en el grupo ara facilitar la cohesión y el rendimiento.
Comprometerse con las tareas y con la agenda del grupo.
Col·laborar con los miembros del grupo en un buen clima de trabajo y en la resolución de problemas.
 CT6 Profundizar en el autoconocimiento académico, laboral o profesional.
Identificar el propio proceso de aprendizaje
Analizar el entorno laboral o profesional del ámbito de estudio.
Diseñar itinerarios académicos y de inserción laboral o profesional.
 CT7 Identificar los principales problemas ambientales.
Reconocer y reflexionar sobre las necesidades y problemáticas sociales e implicarse en la mejora de la comunidad.
Reconocer los conceptos éticos y deontológicos del área de conocimiento, mostrar capacidad crítica y de diálogo, y hacer un uso responsable de las normas que le afectan como miembro de la comunidad universitaria.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje