Grado en Trabajo Social (2009) |
Asignaturas |
PRÁCTICUM DE INTERVENCIÓN |
Resultados de aprendizaje |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2020_21 |
Asignatura | PRÁCTICUM DE INTERVENCIÓN | Código | 15224401 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 1º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
18 | Prácticas externas obligatorias | Cuarto | 2Q conv. única |
Tipo A | Código | Resultados de aprendizaje |
CE1 |
Coneix l’estructura social i els processos de desigualtat social És capaç d’analitzar des d’una perspectiva psicosocial la realitat social i identifica les potencialitats dels individus i del seu context | |
CE2 |
Dóna resposta a través de l’aplicació d’estratègies d’intervenció als problemes socials Domina les tècniques pròpies del Treball Social que operen en la relació d’ajuda | |
CE4 |
Analitza els diferents dispositius públics i privats que configuren els serveis socials de Catalunya | |
CE5 |
Disposa de les eines necessàries per analitzar els reptes de futur de la societat del benestar | |
CE6 |
Domina les estratègies d’anàlisi dels contextos socials on opera el Treball Social Adquireix eines d’aplicació de tècniques de Treball Social | |
CE7 |
Articula propostes d’intervenció fonamentades en els resultats de la investigació | |
CE8 |
Diagnostica les situacions susceptibles d’intervenció i identifica els elements que operen sobre la relació d’ajuda Dissenya programes i projectes d’intervenció social Aplica les tècniques pròpies d’intervenció social | |
CE9 |
Sap analitzar necessitats i detectar situacions de risc social | |
CE10 |
Identifica els indicadors socials del conflicte Dissenya i avalua l’espai de mediació d’acord a la situació conflictiva Avalua l’impacte de l’acció mediadora en el conflicte | |
CE11 |
Domina les eines necessàries per analitzar les xarxes socials i institucionals És capaç de plantejar estratègies d’intervenció adequades al context de les xarxes | |
CE12 |
Coneix el sistema persona i les implicacions en la dimensió individual, grupal i comunitària Aplica les bases dels diferents models d’intervenció d’acord als contextos | |
CE13 |
Desenvolupa estratègies d’intervenció com a mesura de prevenció en intervenció individual i familiar | |
CE14 |
Aplica correctament les tècniques pròpies de la relació d’ajuda Aplica estratègies adequades per a protegir-se dels problemes amb els que opera | |
CE15 |
Fa reflexions des d’una perspectiva ètica sobre l’exercici professional | |
CE16 |
Coneix el funcionament de les organitzacions de serveis socials | |
CE17 |
Resol situacions pràctiques en relació a la protecció social Comprèn la importància de denunciar aquelles situacions que vulneren el benestar de les persones | |
Tipo B | Código | Resultados de aprendizaje |
CT3 |
Identificar la situación planteada como un problema en el ámbito de la disciplina y tener motivación para afrontarlo. Seguir un método sistemático para dividir el problema en partes e identificar sus causas aplicando los conocimientos propios de la disciplina. Diseñar una solución innovadora utilizando los recursos necesarios para afrontar el problema. Incluir los aspectos concretos de la solución propuesta en un modelo realista. Reflexionar sobre el modelo propuesto y ser capaz de encontrar limitaciones y proponer mejoras | |
CT4 |
Identificar el propio rol dentro del equipo y conocer los objetivos y tareas del grupo. Comunicar y actuar en el grupo ara facilitar la cohesión y el rendimiento. Comprometerse con las tareas y con la agenda del grupo. Col·laborar con los miembros del grupo en un buen clima de trabajo y en la resolución de problemas. | |
CT6 |
Profundizar en el autoconocimiento académico, laboral o profesional. Identificar el propio proceso de aprendizaje Analizar el entorno laboral o profesional del ámbito de estudio. Diseñar itinerarios académicos y de inserción laboral o profesional. | |
CT7 |
Identificar los principales problemas ambientales. Reconocer y reflexionar sobre las necesidades y problemáticas sociales e implicarse en la mejora de la comunidad. Reconocer los conceptos éticos y deontológicos del área de conocimiento, mostrar capacidad crítica y de diálogo, y hacer un uso responsable de las normas que le afectan como miembro de la comunidad universitaria. | |
Tipo C | Código | Resultados de aprendizaje |