Guia docent Facultat de Ciències Jurídiques |
català |
Grau de Treball Social (2009) |
Assignatures |
MODELS I TÈCNIQUES D'INTERVENCIÓ SOCIAL (retitulació) |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2014_15 |
Assignatura | MODELS I TÈCNIQUES D'INTERVENCIÓ SOCIAL (retitulació) | Codi | 15224601 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Segon | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
CONCEPTES CLAUS PER LA INTERVENCIÓ SOCIAL |
Concepte d'ajuda: l’ajuda en la vida quotidiana , professionalització de l’ajuda facilitació La relació un denominador comú: significants i transcendència. – mitjà fonamental per ajudar a les persones– El vincle com generador de seguretat i confiança: la relació profunda i els sistemes de vincular-se. – relació de confiança significativa, que permet la resolució dels problemes a partir de les capacitats i potencialitats de les persones. Conceptes Inherents al procés d'atenció a les persones: canvi– resistència i reluctància. – algunes claus para treballar el canvi. – contradiccions i els seus límits. – interdependència i dependència. – equilibri dinàmic, ruptures i re equilibris. |
L'entrevista en Treball Social | El primer encontre amb el servei, i amb el treballador social. Diferents definicions sobre el significat de la demanda. La presentació de la demanda. El relat, els llenguatges analògics, la narrativa de la demanda. Condicionants que recauen sobre la demanda. Condicionants de la visió professional. La lectura de la demanda. Tipus d’entrevista segons procés, estructura, objectius i entrevistat Fases de l’entrevista Posicionament de l'entrevistador. Transferència i contratransferència en l’entrevista Habilitats i instruments per entrevistar L’anamnesi i la recollida de dades Elements per ordenar la informació: genograma, mapa de relacions familiars |
La intervenció social des de diferents models |
Model psicodinàmic Model d’intervenció en crisi Model centrat en la tasca Model sistèmic Model en xarxa - Bases conceptuals, objectius i metodologia. - Valors i ètica del model. Naturalesa de la relació Treballador social – usuari - Sociologia de la pràctica. Avaluació del model. |