2019_20
Guia docent 
Facultat de Ciències Jurídiques
A A 
català 
 
Innovació en la Intervenció Social i Educativa (2018)
 Assignatures
  MÈTODES I TÈCNIQUES D'INVESTIGACIÓ SOCIAL I EDUCATIVA
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries S'informarà als estudiants del desenvolupament de l'organització semipresencial de l'assignatura, així
com activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació del perfil dels estudiants.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura per part del docent durant les sessions presencials amb el suport virtual.
Presentacions / exposicions Es faran dues presentacions per valorar la capacitat de
síntesi, les habilitats comunicatives i la capacitat per respondre a les aportacions del docent i del grup de
estudiants.

PRESENTACIÓ ORAL 1: PROJECTE DE RECERCA
Objecitus: 1) Demostrar capacitat de síntesi en la presentació dels resultats d’un treball acadèmic. 2) Oferir un discurs coherent i amb vocabulari adequat a la temàtica que es presenti.
• Aquesta activitat es realitzarà individualment
• Cada estudiant presentarà oralment el seu projecte de recerca. El qual ha de ser coherent (objectius, justificació, tècniques triades, etc.)
• L’estudiant ha de dominar el contingut treballat
· · 20% de la nota final

PRESENTACIÓ ORAL 2: APLICACIÓ PILOT DE TÈCNIQUES AVANÇADES D’INVESTIGACIÓ SOCIAL
Objectius: 1) Aplicar tècniques avançades d’investigació social (qualitatives i quantitatives) 2) Oferir un discurs coherent i amb vocabulari adequat a la temàtica que es presenti.
• Aquesta activitat es realitzarà individualment
• Cada estudiant presentarà oralment l’experiència d’aplicació de tècniques avançades d’investigació social
• L’estudiant ha de mostrar el treball de camp fet
· 20% de la nota final




Treballs TREBALL: PROJECTE DE RECERCA + INFORME DE TREBALL DE CAMP PILOT
Objetictius:
1) Dissenyar correctament un projecte d’investigació social en l’àmbit de la intervenció social i educativa des d’una perspectiva multidisciplinar
2) Dissenyar (guions i questionari) i aplicar tècniques avançades de investigació social (qualitatives i quantitatives) en l’àmbit de la intervenció social i educativa des d'una perspectiva multidisciplinar
• Aquesta activitat es realitzarà individualment
• Cada estudiant tria un tema de recerca i desenvolupa una projecte d’investigació
• D’acord al projecte de recerca, al disseny de les eines de recollida d’informació i a l’aplicació pilot de les mateixes, l’estudiant ha de fer un informe escrit del treball de camp fet adjuntant els guions i qüestionaris finals i una primera interpretació de la informació recollida.
• L’estudiant ha de mostrar capacitat d’anàlisi crítica, argumentació i domini de tècniques quantitatives i qualitatives plantejades al disseny de recerca.
• 50 % de la nota sobre la qualificació final

Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada S'exigeix als estudiants un elevat nivell de lectura i treball de la documentació publicada en diferents formats amb l'objectiu de facilitar a l'estudiantat el desenvolupament de les competències de caràcter més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament de activitats pràctiques.

S'utilitzaran els entorns virtuals de suport a la docència, donat el caràcter emipresencial del màster, però s'exigeix als als estudiants un procés de recerca i selecció de la informació adequada a partir de diferents fonts.

L'anàlisi dels textos es presentaran de manera individual a través de l'entorn virtual i / o seran analitzats en les sessions presencials.
Atenció personalitzada L'atenció personalitzada es realitzarà a través de: tutories individuals virtuals i presencials entre l'estudiant i el docent i el seguiment de l'assignatura per part dels estudiants a través de la dinamització de l'entorn virtual (missatge de Fòrum a través del Moodle) per resoldre dubtes, proposar nous temes, treballar conceptes complexos, recordar dates claus, informar sobre activitats relacionades amb l'assignatura, etc.
10% de la nota sobre la qualificació final