BLOC TEMÀTIC 1- Ahmadi,
N. (2003). Globalisation of consciousness and new challenges for international
social work. International Journal of
Social Welfare, 12(1), 14 -23. Recuperat de: https://onlinelibrary-wiley-com.sabidi.urv.cat/doi/full/10.1111/1468-2397.00005
- Botija
Yagüe, M.M. (2013). Trabajo social: pensando en global, interviniendo en local.
Revista Española del Tercer Sector, 25,
103-115. Recuperat de: http://roderic.uv.es/bitstream/handle/10550/57928/106150.pdf?sequence=1&isAllowed=y
- Lyons, K. (2006). Globalization and social work: International and local implications. British journal of social work, 36(3), 365 -380. Recuperat de: https://academic-oup-com.sabidi.urv.cat/bjsw/article/36/3/365/1688814
- Rios, R. (2003). Globalización, trabajo y empleo. elementos reflexivos para el TrabajoSocial. Revista de trabajo social, 71, 83-100. Recuperat de: https://repositorio.uc.cl/bitstream/handle/11534/6061/000350292.pdf?sequence=1&isAllowed=y
BLOC TEMÀTIC 2- Gilgun,
J.F. (2005). The Four Cornerstones of Evidence-Based Practice in Social Work. Research on Social Work Practice, 15(1), 52-61. Recuperat de: http://journals.sagepub.com.sabidi.urv.cat/doi/pdf/10.1177/1049731504269581
- Parton, N. (2000). Some
thoughts on the relationship between theory and practice in and for social work.
The British Journal of Social Work,
30, Issue 4(1), 449–463. Recuperat de: https://academic-oup-com.sabidi.urv.cat/bjsw/article/30/4/449/1718262
- Ríos,
O. (2013). Transformación Sociocultural y Desarrollo. Buenas Prácticas o
Actuaciones de Éxito. Multidisciplinary
Journal of Educational Research, 3(2), 173-199. Recuperat de: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4406911
BLOC TEMÀTIC 3 - Civís Zaragoza, M.; Longás Mayayo, J. (2015). La colaboración interinstitucional como respuesta al desafío de la inclusión socioeducativa. Análisis de 4 experiencias de trabajo en red a nivel local en Cataluña. Educación XX1, 18(1), 213-236. Recuperat de: http://revistas.uned.es/index.php/educacionXX1/article/view/12318
- García Yeste, C.; Lastikka, A.L.; & Petreñas Caballero, C. (2013). Comunidades de Aprendizaje. Scripta Nova. Revista Electrónica de Geografía y Ciencias Sociales, vol. XVII, nº 427 (7). Recuperat de: http://www.ub.edu/geocrit/sn/sn-427/sn-427-7.htm
- Terrion, J.L. (2006). Building Social Capital in Vulnerable Families Success Markers of a School-Based Intervention Program. Youth & Society, 38(2), 155-176. Recuperat de: http://journals.sagepub.com.sabidi.urv.cat/doi/pdf/10.1177/0044118X05282765
|
BLOC TEMÀTIC 1- Beck,
U. (1999). ¿Qué es la globalización? Barcelona:
Paidós. Recuperat de: https://ocw.uca.es/pluginfile.php/1496/mod_resource/content/1/beckulrichqueeslaglobalizacion.pdf
- Fundación Esplai. (2010). Ciudadanía y Globalización. Una reflexión desde el Tercer Sector. Recuperat de: http://www.plataformavoluntariado.org/ARCHIVO/documentos/recursos/ciudadania-y-globalizacion-una-reflexion-desde-el-tercer-sector.pdf
- Katiuzhinsky, A. (2014). Human rights, cultural practices, and state policies: Implications for global social work practice and policy. International Journal of Social Welfare, 23(1), 80 -88. Recuperat de: https://onlinelibrary-wiley-com.sabidi.urv.cat/doi/full/10.1111/ijsw.12002
- Little, A. W. (2009). Successful globalisation, education and sustainable development. International journal of educational development, 29(2), 166 -174. Recuperat de: https://www-sciencedirect-com.sabidi.urv.cat/science/article/pii/S0738059308001028?via%3Dihub
BLOC TEMÀTIC 2- Chu, W.C.K. & Tsui, M. (2008). The nature of practice wisdom in social work revisited. International Social Work. Recuperat de:journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0020872807083915
- Davies, H.T.O, Nutley, S.M. & Smith, P.C. (Eds.). (2000). What works?: evidence-based policy and practice in public services. Bristol:The Policy Press. Recuperat de: http://www.bums.ac.ir/dorsapax/filemanager/userfiles/sub_41/22244.pdf; CRAI URV
- Flecha, R. & Molina, S. (2015). Actuaciones educatives de éxito como base de una política basada en evidencias. Avances en Supervisión Educativa, 23. Recuperat de: https://avances.adide.org/index.php/ase/article/view/23/24
- Montaño, C. (2012). Social work theory-practice relationship: Challenges to overcoming positivist and postmodern fragmentation. International social work, 55(3), 306 -319. Recuperat de: http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0020872812437226
- van de Luitgaarden, G.M.J. (2009). Evidence-Based Practice in Social Work: Lessons from Judgment and Decision-Making Theory. The British Journal of Social Work, 39(2), 243–260. Recuperat de: https://doi-org.sabidi.urv.cat/10.1093/bjsw/bcm117
BLOC TEMÀTIC 3- Gielen, A.C. & Green, L.W. (2015). The Impact of Policy, Environmental, and Educational Interventions: A Synthesis of the Evidence From Two Public Health Success Stories. Health Education & Behavior, 42(1S) 20S–34S. Recuperat de: http://journals.sagepub.com.sabidi.urv.cat/doi/pdf/10.1177/1090198115570049
- Rodríguez
Blanco, E.; Carreras, I.; Sureda, M. (2011). Innovar para el cambio social De la idea a la acción. Programa
ESADE-PwC de Liderazgo Social. Recuperat de: http://itemsweb.esade.es/wi/research/iis/publicacions/2012-InnovarParaCambioSocial-web.pdf
- Social Programs that
Work: http://evidencebasedprograms.org/
- SOLIDUS consortium. (2015). Concept paper for Combating Social Exclusion. SOLIDUS. Solidarity
in European societies: empowerment, social justice and citizenship. Recuperat
de: https://solidush2020.eu/wp-content/uploads/2015/06/7.1-Concept-paper.pdf
- SOLIDUS consortium. (2017). Research Report on Inter- and Intragroup Solidarity. SOLIDUS.
Solidarity in European societies: empowerment, social justice and citizenship. Recuperat de: https://solidush2020.eu/wp-content/uploads/2018/03/D3.2-Research-Report.pdf
|