2012_13
Guia docent 
Facultat de Ciències Jurídiques
A A 
català 
 
 
URV- CIUTADANA (Grau)
 Assignatures
  NARRATIVA I GUIÓ AUDIOVISUAL
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries S'explicarà el temari de l'assignatura, així com el sistema d'avaluació. Tot seguit es farà un breu repàs als conceptes i les eines metodològiques bàsiques que els alumnes hauran de fer servir durant el curs.

Per altra banda, el tema 1 del programa funcionarà com a mòdul introductori a la matèria. En aquest tema desenvoluparem les estratègies i els conceptes bàsics que podem trobar en el procés de creació d’un relat audiovisual. L’objectiu d’aquest tema és que l’alumne es vagi familiaritzant amb determinats conceptes que aniran reapareixent al llarg del curs i que tenen a veure amb la narrativa i el llenguatge audiovisuals. Cal precisar que, d’igual manera, altres aspectes de narrativa que no apareixen en aquest capítol seran tractats més endavant, en funció de les necessitats teòriques i pràctiques de cada moment.
Sessió Magistral Les dues hores setmanals de classes teòriques es dedicaran a explicar els diferents punts que conformen el temari de l'assignatura. L'objectiu és que l'alumne adquireixi els coneixements necessaris per a poder debatre i comentar a les classes pràctiques els exemples audiovisuals pertinents a cadascun dels nusos conceptuals de la matèria. Finalment, les classes magistrals hauran de servir als alumnes de fonament teòric per a l'elaboració del projecte final de l'assignatura: l'escriptura d'un guió.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Durant les sessions pràctiques de l'assignatura els alumnes hauran de realitzar diferents exercicis individuals o en grups per tal de treballar els diferents conceptes teòrics i les eines d'escriptura del guió audiovisual.
Treballs Organitzats en grups de tres persones, els alumnes han d'escriure un guió. Aquest pot ser el d'un migmetratge de ficció o bé el d'un capítol d'una sèrie televisiva. En aquest cas, els alumnes hauran d'escriure també la biblía del projecte.
Presentacions / exposicions Durant el mes de maig, i una vegada conclòs el guió que cada grup haurà d'escriure com a treball final, els alumnes hauran d'exposar el seu projecte davant de la resta de companys i de la professora de l'assignatura, que farà el paper de productora i n'avaluarà la seva viabilitat comercial.
Atenció personalitzada Es durà una important tasca de seguiment de l'alumne (especialment dels treballs que aquest hagi de realitzar, tant individualment com en grup) a través de tutories on line i tutories presencials. La intenció de les mateixes és la d'orientar l'alumne en la vessant pràctica de l'assignatura, així com aclarir els dubtes que puguin anar sorgint al llarg del curs.