2011_12
Guia docent 
Facultat de Ciències Jurídiques
A A 
català 
 
 
URV- CIUTADANA (Grau)
 Assignatures
  ORGANITZACIÓ DE VIATGES
   Continguts
Tema Subtema
I. Fases i operacions en el procés de producció i venda de viatges, i l’allotjament i la restauració Tema 1: Fases i operacions en el procés de producció i venda de viatges.
1.1 Identificació de la demanda, estudiar la competència, i disseny del producte viatge.
1.2 Confecció del viatge: planificació de l'itinerari, determinació dels serveis turístics, selecció i contractació de proveïdors, acoblament final dels serveis.
1.3 Cotització del viatge: regles bàsiques per cotitzar un viatge, costos dels serveis turístics, el marge brut de benefici, IVA, comissions, preu de venda al públic, cotització de suplements, i despeses.
1.4 Comercialització del viatge, recepció de reserves, formalització del viatge, lliurament de documentació.
1.5 Realització del viatge, liquidació, i control de qualitat.
1.6 Procés i fases d'atenció i venda al client.

Tema 2: L'agència de viatges com a intermediària en l'oferta d'allotjament i restauració.
2.1. Modalitats de serveis i productes que ofereixen les agències de viatges. Tipus d'allotjament. Hotels urbans o comercials, hotels de vacances, cadenes hoteleres, establiments extra-hotelers. Organització dels serveis o productes d'allotjament que ofereixen les agències de viatges. Gestió de reserves.
2.2. Relacions entre restaurants i les agències de viatges.

II. L'agència de viatges com a intermediària en l'oferta del transport aeri. Tema 3: L'agència de viatges com a intermediària en l'oferta del transport aeri.
3.1. Modalitats de serveis i productes que ofereixen les agències de viatges. Evolució del transport aeri comercial. Aeroports i companyies aèries.
3.2. Acords i regulacions del tràfic aeri. L'Associació Internacional del Transport Aeri (IATA). Companyies aèries: tipus de vols i serveis. Serveis a bord i a terra. Els aeroports (APT). Tipus d'avions comercials. Fonts d'informació.
3.3. Tarifes aèries: determinació, classificació i estructura de les tarifes aèries. Tipus de tarifes aèries segons requisits de venda i d'us.
3.4. Documents utilitzats en el transport aeri: bitllet aeri, MCO (Miscellaneous Charge Order), PTA (Prepaid Ticket Advice). Equipatges.

III. L'agència de viatges com a intermediària en l'oferta del transport per ferrocarril, carretera, Tema 4: L'agència de viatges com a intermediària en l'oferta del transport per ferrocarril.
4.1. Modalitats de serveis i productes que ofereixen les agències de viatges. Característiques generals d'aquest mercat. Els trens: composició, tipus de trens, trens turístics, altres serveis relacionats amb els trens. Línies i companyies ferroviàries internacionals. Trens internacionals. Fonts d'informació.
4.2. Tarifes ferroviàries. Procés de reserva.

Tema 5: L'agència de viatges com a intermediària en l'oferta del transport per carretera.
5.1. Modalitats de serveis i productes que ofereixen les agències de viatges. Característiques generals
d'aquest mercat. Fons d'informació sobre carreteres i autopistes, serveis i circuits. Autocars. Línies regulars. Tipus de serveis, circuits terrestres en autocar i modalitats. Cotització de l'autocar i del circuit. Procés de reserva de serveis curts i circuits.
5.2. Característiques generals del mercat de lloguer de vehicles (rent a car). L'oferta en les agències de viatges. Principals companyies de lloguer de vehicles. Estimació de servei i tarifes. Fonts
d'informació. Procés de reserva. Clubs d'automobilistes.

Tema 6: L'agència de viatges com a intermediària en l'oferta del transport aquàtic.
6.1. Modalitats de serveis i productes que ofereixen les agències de viatges. Característiques generals d'aquest mercat. Característiques generals dels ports i dels vaixells. Principals companyies marítimes i serveis que ofereixen a través de les agències de viatges. Línies regulars. Principals companyies i línies de ferry europees.
6.2. Creuers. Principals companyies de creuers. Tipus de creuers: marítims, fluvials, lacustres. Charter nàutic, creuers privats o yachting. Creuers especialitzats. Creuers combinats amb altres serveis. Fonts d'informació. Serveis i productes: processos de reserva i venda.

Tema 7: L'agència de viatges com a intermediària en l'oferta de viatges professionals.
7.1. Característiques generals d'aquest mercat. Perfil del viatger professional. Característiques específiques del mercat de reunions i de l'oferta organitzada per les agències de viatges. Principals tipus de reunions. Procés d'organització d'un congrés. Fires especialitzades.