2009_10
Guia docent 
Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials
A A 
català 
 
 
Administració i Direcció d'Empreses (2002)
 Assignatures
  TEORIA DE L'ORGANITZACIÓ INDUSTRIAL
DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) TEORIA DE L'ORGANITZACIÓ INDUSTRIAL Codi 16042109
Ensenyament
Administració i Direcció d'Empreses (2002)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
6 4.5 1.5 Obligatòria Quart Primer
Modalitat i llengua d'impartició Veure grups activitat
Prerequisits
Departament Economia
Coordinador/a
PÉREZ LACASTA, MARIA JOSÉ
Adreça electrònica martin.oliva@urv.cat
mariajose.perez@urv.cat
Professors/es
OLIVA FURES, MARTIN
PÉREZ LACASTA, MARIA JOSÉ
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant A la primera part, Monopoli, s’analitza la relació entre estructura de mercat i eficiència, tant des d’un punt de vista estàtic com dinàmic; també s’inclouen els diferents casos de discriminació de preus que pot du a terme un monopolista i finalment s’analitza la dimensió vertical de l’empresa, amb les avantatges i desavantatges que presenta la integració al llarg del procés productiu. A la segona part, Oligopoli, es recorden en primer lloc alguns conceptes de teoria de jocs, que facilita enormement la comprensió de situacions en les quals hi ha un nombre limitat d’agents econòmics que prenen decisions; seguidament s’estudia el model clàssic de competència en quantitats de Cournot, així com la solució de col•lusió i la seva estabilitat. El segon tema d’aquest apartat és destinat a les decisions seqüencials, als avantatges que pot reportar decidir abans que la resta d’agents econòmics i les estratègies que se’n deriven d’aquesta situació. Finalment, el tercer tema recull els models de competència en preus, primer el model de Bertrand com a model bàsic sense diferenciació de producte i després els models de diferenciació horitzontal i vertical.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent