2010_11
Guia docent 
Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials
A A 
català 
 
 
Administració i Direcció d'Empreses (2002)
 Assignatures
  CREACIÓ D'EMPRESES
   Continguts
Tema Subtema
TEMA 1 L’EMPRESARI EMPRENEDOR 1.1. Concepte, funcions i rols de l'empresari.
1.2. Perfil i motivacions de l'emprenedor.
1.3. Capacitats i habilitats de l'emprenedor.
1.4. Riscos i recompenses de l'emprenedor.
1.5. Formes per convertir-se en empresari.
1.6. El procés de creació d'una nova empresa.
TEMA 2 LA IDEA DE NEGOCI 2.1. Concepte i definició de la idea de negoci.
2.2. Tecnologia, invenció i innovació.
2.3. Fonts d'obtenció d'idees de negoci.
2.4. Tècniques de creativitat.
2.5. Sectors emergents i jaciments d'ocupació.
2.6. Mètodes d’avaluació i selecció de la idea de negoci.
TEMA 3 LA VISIÓ ESTRATÈGICA DEL NEGOCI 3.1. Conceptualització de productes i serveis.
3.2. Delimitació del mercat.
3.3. Factors de l’entorn general.
3.4. Anàlisi de la competència.
3.5. Estratègies competitives per a l’etapa inicial del negoci.
3.6. Factors d’èxit i de fracàs de la supervivència de les noves empreses.
TEMA 4 EL PLA D’EMPRESA 4.1. Què és i per a què serveix el pla d’empresa.
4.2. Estructura bàsica del pla d’empresa: continguts.
4.3. Euroeina: aplicació informàtica per a la confecció del pla d'empresa.
4.4. Previsió d'inversions i costos.
4.5. Anàlisi de viabilitat del projecte de nova empresa.
TEMA 5 ASPECTES JURÍDICS I TRÀMITS DE CONSTITUCIÓ 5.1. Elecció de la forma jurídica: tipus i característiques bàsiques.
5.2. Protecció de la propietat industrial.
5.3. Legislació a tenir en compte.
5.4. Tràmits de constitució de la nova empresa.
TEMA 6 FINANÇAMENT, SUPORT I AJUDES 6.1. Fonts de finançament del projecte.
6.2. Agents de suport i acompnayament.
6.3. Polítiques de foment de l'empreneduria.
6.4. Creació d’empreses des de la universitat: les spin-off universitàries.