2009_10
Universidad
Rovira y Virgili
Guía docente 
Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials
A A 
 
 
Economia (2001)
 Asignaturas
  FUNDAMENTOS DE MARKETING
DATOS IDENTIFICATIVOS 2009_10
Asignatura (*) FUNDAMENTOS DE MARKETING Código 16062027
Titulación
Economia (2001)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Cr.Teoría Cr.Prácticos Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 4.5 1.5 Troncal Tercer Segundo
Modalidad y lengua de impartición Ver grupos de trabajo
Prerrequisitos
Departamento Gestió d'Empreses
Coordinador/a
GUILERA MORILLA, MARIA JOSE
Correo-e mariajose.guilera@urv.cat
Profesores/as
GUILERA MORILLA, MARIA JOSE
Web
Descripción general Avui el màrqueting esdevé una disciplina científica que regula les relacions d’intercanvi, que es donen a tots els àmbits de relació entre organitzacions i persones. Per això, podem dir que tothom té algun tipus de contacte amb la matèria i especialment aquells que al llarg de la seva professió hauran d’actuar en diferents funcions de l’entorn econòmic. És en aquest sentit que a la llicenciatura en Economia es disposa l’estudi dels fonaments de màrqueting amb caràcter troncal. L’optimització dels resultats a llarg termini dependrà de la capacitat que tinguin per crear valor per als seus clients i, en definitiva, del coneixement del mercat. La complexitat dels mercats i la pressió competitiva, suposen reptes constants als directius de màrqueting. Comprendre el procés de desenvolupament d’estratègies de màrqueting requereix entendre com les empreses creen i mantenen les entitats de valor per als seus clients, com analitzen el mercat i com posicionen els seus productes, mitjançant la comunicació i la selecció dels canals adequats. Les noves tecnologies tenen un paper fonamental en la implantació del màrqueting modern en un entorn global. L’assignatura de Fonaments de Màrqueting vol oferir una visió integral del procés de creació de valor, presentant els conceptes de forma progressiva, que permetin a l’estudiant analitzar la dinàmica dels mercats, les necessitats dels consumidors, i practicar la planificació de màrqueting a nivell estratègic i tàctic i al mateix temps practicar la planificació del màrqueting.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.