2016_17
Guía docente 
Facultad de Economía y Empresa
A A 
castellano 
Doble titulación de Grado en ADE y Finanzas y Contabilidad (2014)
 Asignaturas
  CONTABILIDAD FINANCIERA SUPERIOR
   Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias A) Presentació de l'assignatura. En aquest punt el professor indica les característiques principals de l'assignatura, els objectius d'aprenentatge, el contingut de forma esquemàtica en que està estructurada, els nivells necessaris d'assignatures ja cursades, la temporalització i les diferències entre les classes teòriques i les pràctiques.
B) Explicació del sistema de treball, metodologia, criteris d'avaluació. Atés que aquesta assignatura disposa d'una metodologia complexa, en aquesta activitat introductòria, s'explica en detall el sistema de treball a emprar, la metodologia i els diferents criteris d'avaluació.
C) Creació dels grups de treball. Al Moodle els alumnes disposaran fins al 25 de septembre d'una aplicació que permet, d'una forma clara i senzilla, establir els diferents Grups de Treball, que els propis alumnes escolliran.
Sesión magistral Aquestes sessions pretenen exposar els continguts de l'assignatura a partir de relacionar les explicacions entre les diferents sessions, enfatitzant les idees i conceptes principals de cada tema amb llur relació posterior, aportant exemples que seran solucionats un cop l'alumne els hagi treballat. Les sessions magistrals seran desenvolupades a la classe amb presentacions fetes amb powerpoint que l'alumne tindrà a la seva disposició en format pdf al Moodle. Aquestes classes sempre acabaran amb un torn obert de preguntes sobre els temes desenvolupats. Cas de no haver preguntes per part dels alumnes, serà el professor que farà preguntes als estudiants per copsar el grau d'atenció mantingut durant l'explicació.
La classe magistral disposa sempre, al finalitzar la mateixa, del que anomenem 'Complements d'explicació', que no és altra cosa que exercicis de tipus pràctic que permet avaluar al professor i autoavaluar a l'alumne el grau d'aprenentatge d¡allò que s'acaba d'explicar. L'alumne disposa dels enunciats d'aquest 'Complements', al Moodle, i la seva realització, a classe, disposa d'un format lliure, és a dir, poden resoldreu sols, amb el company del costat o amb els membres del seu Grup de Treball; i naturalment, poden emprar els apunts i materials que disposin en aquell moment.
Practicas a través de TIC en aulas informáticas L'alumne, en grups de 3 o 4 persones, portarà a la pràctica les explicacions realitzades en les sessions magistrals. Aquesta posada en pràctica es farà utilitzant el programa informàtic Gestión MGD (software lliure) i una 'Societat mercantil' (necessàriament ha de ser una Societat Anònima), que cada Grup de Treball haurà de crear i en la que desenvoluparà un exercici econòmic (per raons de temps, aquest exercici econòmic quedarà limitat a Setembre - Desembre, de l'any en curs, que coincideix amb la durada de l'assignatura i que permet veure totes les operacions habituals d'una empresa). En aquest exercici econòmic el Grup de Treball haurà d'incloure totes les operacions explicades a classe i particularitzades pel grup, així com tota aquella operativa que el grup decideixi incorporar, d'acord amb les singularitats del tipus de societat i activitat empresarial escollida (també per raons de temps, sovint els terminis legals establerts seran escurçats). En aquestes operacions de tipus lliure, el Grup de Treball, ha d'aplicar tècniques de treball grupal i establir i aplicar les diferents activitats a desenvolupar per cada integrant.
El resultat de la pràctica serà lliurat en forma de Dossier, en català o castellà, i haurà de contenir tots els documents generats durant l'exercici econòmic, així com una explicació i detall de les circumstàncies que han envoltat a l'empresa i que seran d'introducció lliure (amb això vol dir-se que l'alumne pot considerar un entorn de crisi econòmica, o d'esplendor, de forta inflació, etc. Amb el dossier, el Grup de Treball, defensarà en un temps breu, de 15/20 minuts i amb la participació de tots ells, el treball realitzat.
Atención personalizada Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets. També hi haurà disponible un fòrum al Moodle en que poden plantejar dubtes i consultes particulars o de Grup de Treball, en relació a l'assignatura.