2021_22
Educational guide 
Faculty of Business and Economics
A A 
english 
Double degree in Business Adm. and Management and Marketing (CTE) (2021)
 Competences


Type A Code Competences Specific
  ADE-A1 Understand the basic micro-and macroeconomic principles involved in business management.
  ADE-A2 Find, analyze and interpret quantitative and qualitative information of a financial, accounting, economic, social and legal nature that is relevant to the taking of business decisions.
  ADE-A3 Develop people management skills and can conduct negotiations to make favorable and sustainable agreements in the area of business management.
  ADE-A4 Understand the nature of companies or other private or public institutions and how they work. They are also familiar with their functional areas, and understand their competitive and institutional field and strategic dimension.
  ADE-A5 Run a business or other public or private institution and direct or manage any of their functional areas (human resources, administration and finance, sales and marketing, operations).
  ADE-A6 Draw up projects about overall management or the functional areas of a company that reflect their ability to identify and carry out business initiatives.
  ADE-A7 Scientifically analyze case studies of businesses and business problems and can draw up consultancy reports that respond to these problems.
  MK-1 Reconèixer els conceptes fonamentals de l'empresa, les seves funcions, especialment el Màrqueting, en un entorn global
  MK-2 Reconèixer i analitzar el comportament dels agents econòmics i el funcionament dels mercats
  MK-3 Dissenyar i implementar decisions estratègiques de màrqueting
  MK-4 Dissenyar les diferents parts d'un pla de màrqueting fins a la seva implementació
  MK-5 Elaborar i interpretar la informació comptable i financera de l'empresa
  MK-6 Interpretar i aplicar els conceptes jurídics bàsics que afecten l'empresa
  MK-7 Calcular i aplicar mètodes quantitatius i qualitatius aplicats a l'empresa i el màrqueting
  MK-8 Analitzar les necessitats del consumidor i avaluar els seus comportaments en l'àmbit del màrqueting
  MK-9 Reconèixer els fonaments de la direcció comercial i la direcció d'equips comercials
  MK-10 Dissenyar i implementar estratègies de màrqueting digital, amb el suport de les diferents eines disponibles
  MK-11 Aplicar les principals polítiques de RRHH sobre la base de l'organització humana de l'empresa
  MK-12 Planificar estratègicament la comunicació organitzacional en les seves dimensions interna, externa, comercial i corporativa
Type B Code Competences Transversal
  B1 Learning to learn
  B2 Effective solutions to complex problems
  B3 Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate
  B4 Autonomy, responsibility and initiative
  B5 Teamwork, collaboration and sharing of responsibility
  B6 Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field
  B7 Sensitivity to environmental issues
  B8 Management of complex technical or professional projects
  MK-CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç.
  MK-CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC
  MK-CT3 Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi.
  MK-CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa
  MK-CT5 Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses
  MK-CT6 Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional.
  MK-CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Type C Code Competences Nuclear
  C1 Have an intermediate mastery of a foreign language, preferably English
  C2 Be advanced users of the information and communication technologies
  C3 Be able to manage information and knowledge
  C4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV
  C5 Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals
  C6 Be able to define and develop their academic and professional project