2007_08
Guia docent 
Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials
A A 
català 
 
 
Direcció Estratègica de l´Empresa (2007)
 Assignatures
  FONAMENTS D´ESTRATÈGIA EMPRESARIAL
   Continguts
Tema Subtema
TEMA 1 EL MARC DE LA DIRECCIÓ ESTRATÈGICA 1.1. Concepte d’estratègia.
1.2. Concepte de direcció estratègica.
1.3. Nivells de l’estratègia.
1.4. Concepte d’UEN i de negoci.
1.5. El procés de la direcció estratègica.
1.6. El sistema d’objectius estratègics: visió, missió, propòsit estratègic i creació de valor.
TEMA 2 ANÀLISI INTERNA DE L’EMPRESA 2.1. Tècniques pel diagnòstic intern.
2.2. La cadena de valor.
2.3. Anàlisi, identificació i avaluació de recursos i capacitats.
2.4. El model SPACE: les postures estratègiques.
2.5. Anàlisi d’empreses multinegoci: les matrius estratègiques.
TEMA 3 ANÀLISI DE L’ENTORN EMPRESARIAL 3.1. Conceptualització i tipus d’entorn.
3.2. Tècniques d’anàlisi de l’entorn general.
3.3. Delimitació de l’entorn específic: anàlisi de la estructura de la indústria i EPG.
3.4. La segmentació de mercats: els grups estratègics.
3.5. Estratègies de defensa i d’atac.
TEMA 4 ESTRATÈGIA I AVANTATGE COMPETITIU 4.1. Concepte, creació i manteniment de l’avantatge competitiu.
4.2. L’avantatge competitiu en costos: efecte experiència.
4.3. L’avantatge competitiu en diferenciació.
4.4. L’ampliació de l’avantatge competitiu: el rellotge de l’estratègia.
4.5. Estratègies basades en la indústria.
TEMA 5 ESTRATÈGIES DE DESENVOLUPAMENT 5.1. Estratègies de creixement empresarial.
5.2. Estratègies de cooperació.
5.3. Estratègies d’internacionalització.
5.4. Estratègies tecnològiques i d’innovació.
TEMA 6 IMPLEMENTACIÓ DE L’ESTRATÈGIA 6.1. El procés d’avaluació i selecció d’estratègies.
6.2. Ètica i responsabilitat social en els negocis.
6.3. El procés d’implantació de l’estratègia.
6.4. La relació entre estratègia i estructura organitzativa.
6.5. La relació entre estratègia i la cultura organitzativa.
6.6. Planificació i control estratègic.