2009_10
Guia docent 
Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials
A A 
català 
 
 
Direcció Estratègica de l'Empresa (2007)
 Assignatures
  FONAMENTS D'ESTRATÈGIA EMPRESARIAL
   Continguts
Tema Subtema
TEMA 1 EL MARC DE LA DIRECCIÓ ESTRATÈGICA 1.1. Concepte d’estratègia i de direcció estratègica
1.2. Nivells de l’estratègia
1.3. El procés de la direcció estratègica
1.4. El sistema d’objectius estratègics
TEMA 2 ANÀLISI INTERNA DE L’EMPRESA 2.1. Objectius i finalitats de l’anàlisi interna
2.2. La cadena de valor
2.3. Anàlisi de recursos i capacitats i gestió d’intangibles
2.4. Avaluació estratègica dels recursos i capacitats
TEMA 3 ANÀLISI EXTERNA DE L'EMPRESA 3.1. Objectius i finalitats de l’anàlisi externa: Conceptualització de l’entorn
3.2. Tècniques d’anàlisi de l’entorn general
3.3. Anàlisi de l’estructura de la indústria: les forces competitives
3.4. La segmentació de mercats: els grups estratègics
3.5. Estratègies de defensa i d’atac
TEMA 4 FORMULACIÓ DE L'ESTRATÈGIA COMPETITIVA 4.1. Concepte, creació i manteniment de l’avantatge competitiu
4.2. L’avantatge competitiu en costos i l’efecte experiència
4.3. L’avantatge competitiu en diferenciació
4.4. L’ampliació de l’avantatge competitiu: el rellotge de l’estratègia
4.5. Estratègies basades en el cicle de vida de la indústria
TEMA 5 FORMULACIÓ DE L’ESTRATÈGIA CORPORATIVA (I): CREIXEMENT I DIVERSIFICACIÓ 5.1. Vies per al creixement de l’empresa
5.2. Estratègies d’expansió i diversificació
5.3. Concepte de negoci i d’UEN
5.4. Gestió d’empreses diversificades
5.5. Matrius de gestió de la cartera de negocis
TEMA 6 FORMULACIÓ DE L’ESTRATÈGIA CORPORATIVA (II): COOPERACIÓ, INTERNACIONALITZACIÓ, TECNOLOGIA I IMPLEMENTACIÓ 6.1. Estratègies de cooperació
6.2. Estratègies d’internacionalització
6.3. Estratègies tecnològiques i la gestió de la innovació
6.4. La relació entre estratègia i estructura organitzativa
6.5. La relació entre estratègia i cultura organitzativa