2012_13
Guia docent 
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria
A A 
català 
Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió (1998)
 Assignatures
  ENGINYERIA DEL SOFTWARE
   Continguts
Tema Subtema
Introducció L'Enginyeria del programari. Cicles de vida del programari. Concepte de desenvolupament estructurat i de desenvolupament orientat a l’objecte. Introducció a RUP i a UML. Altres mètodes orientats a l'objecte. Mètodes oficials europeus.
UML Conceptes generals. Els diagrames d'estructura. Els diagrames de comportament. OCL. Exemples i exercicis pràctics.
Patrons i reutilització Patrons: concepte i aplicació.
Modalitats de la reutilització de codi: classes, components, bastiments (frameworks) i línies de productes.
Introducció a la interfície d’usuari Concepte d'interfície d’usuari.
Fonaments de psicologia de l'usuari i principis de disseny que se'n deriven
Recollida i documentació de requisits El context del programari: el domini i el negoci. Concepte i classes de requisits. Recollida d’informació: les visites als usuaris. Requisits de la interfície d’usuari: tasques i usabilitat. Requisits funcionals de procés: els casos d’ús. Exercicis. Exemples. Pràctica.
Anàlisi dels requisits Objectius.
Paquets d’anàlisi i de serveis.
Anàlisi dels requisits funcionals de procés: diagrama de robustesa i especificació formal dels casos d’ús.
Exercici en classes pràctiques.
Pràctica (treball pràctic) 2.
Disseny Concepte de disseny.
Disseny arquitectònic.
Disseny de la interfície d’usuari, de la realització dels casos d’ús i de la persistència.
Patrons de disseny.
Exercicis en classes pràctiques.
Pràctica (treball pràctic) 3
Nocions de desenvolupament de programari per a entorns distribuïts Conceptes bàsics: xarxes de computadors, sistemes oberts, arquitectura client/servidor, arquitectura SOA.
Introducció a algunes eines per al desenvolupament de programari d'objectes distribuïts.
Particularitats del cicle de vida en el cas d'objectes distribuïts.
Nocions de desenvolupament de programari amb components Característiques del programari fet amb components.
Introducció a algunes eines per al desenvolupament de programari amb components.
Particularitats del cicle de vida del programari fet amb components.
Exercici en classes pràctiques.
Nocions de desenvolupament de programari de temps real Característiques del programari de temps real.
Particularitats del cicle de vida en el cas del programari de temps real.
La prova del programari Etapes de la prova.
Tècniques generals de prova.
La prova en el desenvolupament orientat a l'objecte.
La gestió de les configuracions i l'engegada La gestió de les configuracions del programari.
L'engegada d'un sistema de programari.