2010_11
Guia docent 
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria
A A 
català 
Enginyeria Tècnica Industrial especialitat en Electricitat (2002)
 Assignatures
  ADMINISTRACIÓ D'EMPRESES I ORGANITZACIÓ DE LA PRODUCCIÓ
   Continguts
Tema Subtema
Mòdul 1. Nocions generals sobre gestió d’empreses En aquest primer bloc l'alumne ha d'assolir les idees bàsiques sobre el món empresarial. S'explora el concepte de sistema econòmic i la influència dels mercats, l'entorn competitiu i l'oferta i demanda en l'activitat empresarial.
Donat que cada cop més les empreses inicien processos d'internacionalització és important entendre el concepte de globalització i la creixent interdependència econòmica que aquest moviment comporta.
Mòdul 2. Objectiu i enllaç estratègic En aquest segon bloc s'aproxima als objectius organitzatius, centrant-nos en el servei, la satisfacció i l'èxit del client. És també important compendre la natura de l'estratègia com es crea valor per al client, entenent els conceptes d'avantatge competitiu i les estratègies de lideratge en costos i diferenciació.
Mòdul 3. Disseny del procés Aquest mòdul està dissenyat per introduir a l'alumne en el món de la direcció d'operacions. Un cop establerts els objectius i prioritats competitives és important establir plans d'acció que busquen respondre a una sèrie de preguntes bàsiques:

* Què produir? Disseny de productes.
* Com produir? Disseny de processos.
* Quant i quan fabricar? Planificació i control de la capacitat.
* On fabricar? Localització empresarial.

L'estratègia de qualitat, aprovisionament, gestió de personal i tecnològica acaben de configurar les decisions estratègiques clau de la direcció d'operacions.
Mòdul 4. La cadena de subministrament Aquest mòdul pretén que l'alumne suigui capaç d'entendre les relacions sinèrgiques entre l'organització, els clients i els proveïdors analizant-ne la dinàmica de la cadena de subministrament i els seus element clau.
Mòdul 5. La gestió financera. Aquest mòdul prentén que l'alumne comprengui la informació econòmic-financera que mostra l'evolució econòmica de l'empresa.