2020_21
Guía docente 
Escuela Técnica Superior de Ingeniería
A A 
castellano 
Grado en Ingeniería Eléctrica (2010)
 Asignaturas
  INGLÉS TÉCNICO
DATOS IDENTIFICATIVOS 2020_21
Asignatura (*) INGLÉS TÉCNICO Código 17214102
Titulación
Grado en Ingeniería Eléctrica (2010)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Obligatoria Primer 2Q
Modalidad y lengua de impartición Ver grupos de trabajo
Prerrequisitos
Departamento Estudios Ingleses y Alemanes
Coordinador/a
PRIETO I XUFRÉ, RAQUEL
PUIG GARCIA, SILVIA
DOLS RODRÍGUEZ, IRENE
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
Correo-e carmen.rueda@urv.cat
irene.dols@urv.cat
silvia.puig@urv.cat
raquel.prieto@urv.cat
Profesores/as
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
DOLS RODRÍGUEZ, IRENE
PUIG GARCIA, SILVIA
PRIETO I XUFRÉ, RAQUEL
Web http://moodle.urv.cat
Descripción general e información relevante
Debido a la situación actual de emergencia sanitaria, durante el curso académico de 2020-21 la docencia de esta asignatura se hará exclusivamente online. Los contenidos habituales, las competencias y los resultados del aprendizaje serán los mismos y se encuentran disponibles en la sección correspondiente de esta guia docente. Los métodos docentes, el programa de la asignatura y los criterios de evaluación serán tan parecidos como sea posible a los que aparecen descritos en el modo presencial. Se informará en el espacio de la asignatura en Moodle de cualquier cambio en la evaluación o el calendario.

This course aims to introduce students to the main characteristics of technical English in the different fields of engineering. The objectives of the course are to help students improve their linguistic competence in English and to provide them with the necessary resources for effective oral and written communication in an academic setting. Throughout the course, students will practise reading and writing technical texts, as well as listening to and speaking about different aspects of their discipline. They will also practise oral presentation skills in English by presenting a project related to their specific field of engineering. This project, called course project, will be part of a collaborative effort in which students will first have to find information about a topic of their choice and then deliver a group oral presentation at the end of the course. The course will cover the following areas: • Practice on all four skills through a variety of engineering topics. • Practice on the rhetoric of professional and academic documents in engineering. • Practice on the most common functions, notions and grammar structures found in engineering texts. • Practice on the oral presentation of topics related to engineering. Course level: • In order to pass the course successfully, students should have at least B 1.2 of the Common European Framework of Reference for languages (CEFR). • At the beginning of the course, students will take an “Online Placement Test” to test their English level.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.