2016_17
Guia docent 
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria
A A 
català 
Grau d'Enginyeria Elèctrica (2010)
 Assignatures
  FONAMENTS DE REGULACIÓ AUTOMÀTICA
   Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 RI6 Dissenya compensadors en el lloc geomètric de arrels: compensació per avançament i amb PD, compensació per retardament i amb PI, compensació amb PID.
Dissenya compensadors en la resposta freqüencial: compensació de retardament de fase, compensació d'avançament de fase, compensació de avançament-retardament.
Coneix mètodes de sintonia empírics per a PID’s.
 EL8 Representa els sistemes lineals amb diagrames de blocs i amb diagrames de flux de senyal. Emprar la fórmula de Mason.
Simula la resposta temporal de sistemes lineals representats com a funció de transferència.
Obté experimentalment la funció de transferència de sistemes de primer i segon ordre.
Calcula els paràmetres de la resposta temporal de sistemes de primer i segon ordre: sobre-pic, temps de pujada, temps d'establiment, resposta en estat estacionari.
Coneix el concepte de pol dominant per avaluar la resposta temporal de sistemes d’ordre superior.
Representa els contorns de Sp, Ts i wn constants en el pla s.
Calcula la resposta freqüencial (mòdul i fase) de sistemes de primer i segon ordre. Coneix els conceptes d’ample de banda a 3 dB, i pic de la resposta freqüencial.
Coneix les característiques bàsiques dels sistemes realimentats: disminució de la sensibilitat, rebuig a pertorbacions, modificació dels pols, inestabilitat. Efectes en el guany, error i l’ample de banda.
Coneix i aplica criteris d’estabilitat basats en el Teorema de Routh-Hurwitz a sistemes realimentats.
Coneix i aplica el criteri d’estabilitat basat en el lloc geomètric de les arrels (LGA) a sistemes realimentats.
Coneix i aplica el criteri d’estabilitat de Nyquist, basat en el principi de l’argument, a sistemes realimentats.
Sap trobar els marges de guany i de fase als diagrames de Bode, Nichols, i Nyquist.
Sap avaluar els efectes d’un retard en un sistema realimentat, mitjançant per exemple, el criteri d’estabilitat de Nyquist.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 És capaç de resoldre problemes de forma enginyosa, amb iniciativa i creativitat, tenint en compte els conceptes de l'assignatura.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge