2013_14
Guia docent 
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria
A A 
català 
Grau d'Enginyeria Informàtica (2010)
 Assignatures
  FÍSICA II
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura, explicant qüestions generals, els objectius , el temari, la planificació, el funcionament de les pràctiques i dels grups, així com dels ítems d'avaluació i de la bibliografia.
Sessió Magistral El professor exposa amb claredat i usant tècniques adequades el temari de l'assignatura, intentant en la mesura del possible fer participar a l'alumne. L'alumne intervé esporàdicament plantejant qüestions al professor. S'ilustrarà la teoria amb exemples concrets i desenvolupats talment com si fossin exercicis més o menys curts. Generalment aquesta activitat es desenvolupa durant les classes de teoria (2 hores a la setmana)
Resolució de problemes, exercicis Es plantegen cada 2 o 3 setmanes una sèrie d'exercicis relacionats amb els problemes que el professor ha ensenyat a classe i que l'alumne haurà de resoldre individualment a través de qüestionaris Moodle.
Aquests qüestionaris s'avaluen automàticament i d'això se n'extreuen evidències en relació a l'aprenentatge continu de l'alumne.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària El professor resol i ensenya com es resolen determinats tipus de problemes a l'aula ordinària. Generalment aquesta activitat es desenvolupa durant les classes de problemes (1 hora a la setmana)
Pràctiques a laboratoris L'alumne fa sota la indicació del professor una serie de 10 experiments i mesures per tal d'estudiar fenòmens pràctics totalment relacionats amb el temari de l'assignatura. L'objectiu d'això és assolir un millor aprenentatge dels conceptes i fenòmens elèctrics, magnètics i òptics; al mateix temps que adquirir coneixements de la metodologia per a fer mesures i experiments reals.
Estudis previs L'alumne desenvolupa una sèrie d'exercicis i qüestions teòriques relacionades amb una de les 10 pràctiques que farà. L'objectiu és l'estudi previ del cas de la pràctica per tal d'obtenir un millor aprofitament d'aquesta.
Atenció personalitzada El professor eten personalment als alumnes que li solicitin centrant-se en la problemàtica concreta que li planteja.