Universidad Rovira y Virgili |
Guía docente Escuela Técnica Superior de Ingeniería |
castellano |
Ingeniería Electrónica (2010) |
![]() |
TipoA | Código | Competencias Específicas |
Profesionalizador | ||
AP1 | Aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria. | |
AP2 | Dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats. | |
AP3 | Dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de l'electrònica i de l'automàtica per a complir les especificiacions requerides. | |
AP4 | Identificar, formular i resoldre problemes d'enginyeria electrònica i automàtica en el camp industrial. | |
AP5 | Utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria electrònica i automàtica. | |
AP6 | Determinar la dimensió dels recursos necessaris i utilitzar-los amb eficàcia, a partir del coneixement de les tecnologies electròniques per qualsevol àmbit d'aplicació a la indústria. | |
AP7 | Projectar i implementar els sistemes de captació de senyals necessaris per monitoritzar processos industrials, processar-los i utilitzar-los de manera eficient pel control d'aquests processos. | |
AP8 | Dissenyar els accionaments necessaris per actuar sobre un procés en funció dels sistemes de control implementats. | |
AP9 | Concebre, implementar i explotar sistemes d'alimentació o processat de potencia pels equipaments dissenyats. | |
AP10 | Dissenyar i implemetar Sw i Hw per sistemes electrònics digitals. | |
AP11 | Dissenyar els sistemes de control necessaris en els processos industrials. | |
AP12 | Projectar, construir, explotar i gestionar instal•lacions de caire industrial. | |
AP13 | Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel desenvolupament de les tasques pròpies. | |
AP14 | Redacció de documentació tècnica (plecs de condicions, pressupostos...). | |
Investigador | ||
AR1 | Conèixer els processos de disseny, fabricació i verificació de sistemes microelectrònics en general i sistemes MEMS o amb sensors en particular. | |
AR2 | Entendre les especificacions d'un sistema electrònic amb dispositius semiconductors, sensosr i/o MEMS. | |
AR3 | Aplicar les tècniques bàsiques de modelització de circuits electrònics de potència. | |
AR4 | Avaluar diferents alternatives d'implementació d'un sistema MEMS i escollir-ne la més apropiada en funció de les especificacions del problema. | |
AR5 | Utilitzar eficaçment eines de simulació de circuits i de simulació de sistemes dinàmics. | |
AR6 | Dissenyar i implementar microsistemes que compleixin unes especificacions prefixades. | |
AR7 | Dissenyar controladors per a sistemes electrònics de conversió de potencia fent servir tècniques clàssiques. | |
AR8 | Conèixer els dispositius i circuits electrònics bàsics de tractament i conversió d'energia elèctrica. | |
AR9 | Planificar i realitzar la caracterització d'un sistema MEMS. | |
AR10 | Validar les especificacions d'un sistema MEMS. | |
TipoB | Código | Competencias Transversales |
Comun | ||
BC1 | Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals | |
BC2 | Treballar autònomament amb iniciativa | |
BC3 | Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants | |
BC4 | Resoldre problemes de manera efectiva | |
BC5 | Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica | |
BC6 | Actuar amb un esperit crític i responsable | |
BC7 | Considerar l’ètica i la integritat intel·lectual com a valors essencials a la pràctica professional | |
BC8 | Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat | |
BC9 | Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social | |
BC10 | Lideratge | |
BC11 | Treballar en equip i gestionar equips | |
BC12 | Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes | |
BC13 | Aprendre a aprendre | |
BC14 | Planificació i organització | |
BC15 | Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat | |
BC16 | Sensibilitat pel medi ambient | |
TipoC | Código | Competencias Nucleares |
Comun | ||
CC1 | Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. | |
CC2 | Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. | |
CC3 | Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau | |
CC4 | Desenvolupament d’habilitats informacionals | |
CC5 | Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional | |
CC6 | Desarrollo de procesos de incorporación al mundo del trabajo (cuenta de otros y/o emprendeduría) (Orientación profesional) | |
CC7 | Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano/na y como profesional (Ciudadanía) |