2006_07
Guia docent 
Escola Universitària d`Infermeria
A A 
català 
 
 
Infermeria (2002)
 Assignatures
  FONAMENTS D'INFERMERIA
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Qüestionari amb preguntes obertes per descobrir coneixements, interessos i motivacions previs del alumne envers a la disciplina. Presentació de l’assignatura amb la finalitat de transmetre els objectius, els continguts, explicant la metodologia i els sistemes d’avaluació
Sessió Magistral Activitats teòriques interactives, per introduir el marc filosòfic i el procés de ajudar a cobrir les necessitats bàsiques. Marc teòric de Relació de Ajuda i de Procés de pèrdua i dol
Seminaris Desenvolupament en profunditat dels temes :A) Relació de Ajuda a partir de una pel•lícula analitzant els conceptes de: empatía, escolta activa, respecte càlid, congruència, es treballa amb dos grups de 45 alumnes.
Pràctiques a laboratoris Aplicant en assaig: Intervencions de cuidatges tenint en compte la seguretat, el benestar, la dignitat, i aspectes ètics, estètic i morals de la persona: Higiene i asèpsia, cures de la pell, administració de medicació, constants vitals, percepció, canvis posturals, recollida de mostres, administració de alimentació per sonda nasogástrica.
Treballs Treball de camp, a partir de un guió proporcionat pel professor als alumnes per realitzar una Recollida de dades, Valoració i Anàlisis de la situació de salut de una persona.
Elaboració d'una narrativa basada en un procés de dol.
A partir de una pel•lícula, l'alumne realitza un anàlisis sobre actitud de Relació d’ ajuda
El professor realitza un seguiment dels treballs i avalua el procés i el resultat final
Resolució de problemes, exercicis A) Situacions de cuidatges identificant les necessitats de les persones i interrelacionades , amb grups petits de 20 alumnes.
B) Situacions de cuidatges, aplicant el procés de gestió clínica, elaborant el Judici Diagnòstic i Judici Terapèutic, amb grup de 45 alumnes.