Infermeria (2002) |
Assignatures |
FONAMENTS D'INFERMERIA |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2006_07 |
Assignatura | FONAMENTS D'INFERMERIA | Codi | 18031019 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
15 | 6 | 9 | Troncal | Primer | Anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Qüestionari amb preguntes obertes per descobrir coneixements, interessos i motivacions previs del alumne envers a la disciplina. Presentació de l’assignatura amb la finalitat de transmetre els objectius, els continguts, explicant la metodologia i els sistemes d’avaluació |
Sessió Magistral | Activitats teòriques interactives, per introduir el marc filosòfic i el procés de ajudar a cobrir les necessitats bàsiques. Marc teòric de Relació de Ajuda i de Procés de pèrdua i dol |
Seminaris | Desenvolupament en profunditat dels temes :A) Relació de Ajuda a partir de una pel•lícula analitzant els conceptes de: empatía, escolta activa, respecte càlid, congruència, es treballa amb dos grups de 45 alumnes. |
Pràctiques a laboratoris | Aplicant en assaig: Intervencions de cuidatges tenint en compte la seguretat, el benestar, la dignitat, i aspectes ètics, estètic i morals de la persona: Higiene i asèpsia, cures de la pell, administració de medicació, constants vitals, percepció, canvis posturals, recollida de mostres, administració de alimentació per sonda nasogástrica. |
Treballs | Treball de camp, a partir de un guió proporcionat pel professor als alumnes per realitzar una Recollida de dades, Valoració i Anàlisis de la situació de salut de una persona. Elaboració d'una narrativa basada en un procés de dol. A partir de una pel•lícula, l'alumne realitza un anàlisis sobre actitud de Relació d’ ajuda El professor realitza un seguiment dels treballs i avalua el procés i el resultat final |
Resolució de problemes, exercicis | A) Situacions de cuidatges identificant les necessitats de les persones i interrelacionades , amb grups petits de 20 alumnes. B) Situacions de cuidatges, aplicant el procés de gestió clínica, elaborant el Judici Diagnòstic i Judici Terapèutic, amb grup de 45 alumnes. |