2009_10
Guia docent 
Escola Universitària d'Infermeria
A A 
català 
 
 
Grau d'Infermeria (2009)
 Assignatures
  INFERMERIA BÀSICA EN EL CICLE VITAL
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Questions plantejades el primer dia de classe per constatar els coneixements previs de l'estudiant envers a la disciplina d'infermeria
Sessió Magistral Presentació en l’aula dels conceptes fonamentals de cadascuna de les necessitats, aprofundint en les més prevalents de cadascuna de les etapes. S'identifiquen els canvis anatomo- fisiològics i psicològics que caracteritzen l'etapa d'estudi, així com els conceptes i terminologia específica, mitjançant l'exposició dels continguts, suport visual i discussió de dubtes i preguntes
Pràctiques a laboratoris Tallers interactius per a l'estudi i l'aplicació de mecànica corporal, canvis posturals, higiene i asèpsia, constants vitals, respiració. relaxació
Treballs Elaboració d'un treball de camp, individualitzat: Judici clínic.
S'aplica el procés de raonament clínic per emetre un judici diagnòstic així com el judici i acció terapèutica.


Seminaris 1.- Dos seminaris que, consisteixen en sessions en les que es projectarà una pel•lícula comercial relacionada amb els temes estudiats de les necessitats de sexualitat, d'integració i recerca de creixement: assoliment, partenença, actualització.
2.- Seminaris d'aprofundiment de situacions del cicle vital: nen/nena, adolescent, persona grand-familia
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Estudi de dues situacions clíniques amb diferents escenaris segons els objectius del tema i amb dades addicionals a demanda dels alumnes, que abasten situacions de cuidatge de prevenció i promoció de salut de les unitats temàtiques d'estudi