2020_21
Guia docent 
Facultat d'Infermeria
A A 
català 
 
Grau d'Infermeria (2009)
 Assignatures
  PRÀCTIQUES CLÍNIQUES EN UNITATS D'ATENCIÓ GERIÀTRICA
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. Presentació del programa, institucions, tutors, docents. Explicació de les activitats, portafoli, lliurament de documentació, avaluació i procés de seguiment. Funcions de la professora de pràctiques i tutors.
S'informarà sobre el document de compromís que cal signar per part de l'estudiant abans de realitzar la estada clínica.

Pràctiques clíniques Estades en centres d'atenció geriàtrica per a prendre contacte i conèixer els seu funcionament, el rol professional, la relació i el cuidatge de la persona gran i el seu entorn. Possada en pràctica de coneixements, habilitats i actituds.
L’alumne ha de realitzar una estada de 8,5 crèdits clínics en el lloc de pràctiques corresponent. Es duran a terme al llarg de 5 setmanes, 5 dies per setmana, en l'horari preestablert i depenent de la disposició del lloc de pràctiques.
L' assistència es obligatòria al 100%. L'estudiant haurà de realitzar les activitats proposades pel professor al moodle durant el període de pràctiques i lliurar-les a l'espai corresponent de la plataforma virtual. També haurà de participar a les sessions clíniques. En aquestes sessions es realitzarà treball cooperatiu en grups reduïts on l'alumne exposarà i reflexionarà sobre situacions viscudes a la pràctica clínica.

A meitat del període, l'estudiant serà avaluat qualitativament sobre el desenvolupament de les seves pràctiques i, quan calgui, rebrà orientacions per reconduir-les per tal d'assolir-ne les competències abans que se n'acabi el termini. Al finalitzar les pràctiques clíniques, l'alumnat, serà avaluat segons el grau d'assoliment de les competències i objectius d'aprenentatge del programa de la assignatura, mitjançant l'observació directa, i l'aplicació d'un instrument d'avaluació per mesurar els coneixements, les habilitats i les actituds.
Per a l'avaluació final també es consideraran el treballs lliurats a moodle i la participació en les sessions clíniques segons la proporció descrita a l'apartat d'avaluació d'aquesta guia.

Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge Realització del portafoli on es recolliran tots els treballs i aportacions realitzades durant l’assignatura. Serà un mecanisme d’avaluació continuada on l’estudiant demostra la seva evolució i assoliment de competències que el capaciten per un desenvolupament professional satisfactori. Es pot iniciar amb una prova prèvia de coneixements.
Mitjançant l'espai moodle l'alumne seguirà el pla de treball i recopilarà i organitzarà dels documents i evidències que mostren l'evolució, trajectòria i reflexions envers l'aprenentatge de les pràctiques clíniques.
El portafoli està supervisat per la professora.
Sessions clíniques Consistiran en treball cooperatiu en grups reduïts on l’alumne exposa i reflexiona sobre situacions viscudes a la pràctica clínica. Aquestes sessions estan guiades per la professora.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.