2009_10
Guia docent 
Escola Universitària d'Infermeria
A A 
català 
 
 
Grau d'Infermeria (Campus Terres de l'Ebre) (2009)
 Assignatures
  INTRODUCCIÓ A LES PRÀCTIQUES CLÍNIQUES
   Continguts
Tema Subtema
Unitat temàtica 1: Coneixements principis científics. Integració en les pràctiques clíniques dels coneixements de les matèries: Ètica dels cuidatges i bases conceptuals d’infermeria, Infermeria bàsica en el cicle vital, Estructura i Funció del Cos Humà, Funció del cos humà, Biologia i Microbiologia, Fonaments de Psicologia aplicada.
Unitat temàtica 2: Cures bàsiques. Aplicar cures bàsiques d’infermeria en relació a les necessitats de: nutrició, eliminació, activitat/inactivitat i seguretat, tenint com eix transversal el factor cuidatiu “Creació d’un entorn, físic, mental, sociocultural i espiritual de sostén, protecció i/o correcció”.
Unitat temàtica 3: Raonament clínic reflexiu. Aplicar cures d’infermeria mitjançant el procés de raonament clínic reflexiu posant èmfasi en el confort, la dignitat, la igualtat, l’ètica i l’educació per a la salut.
Unitat temàtica 4: Realitat assistència. Conèixer l’estructura del centre i de la unitat, serveis de suport i complementaris, característiques dels usuaris, composició de l’equip multidisciplinar, circuit de residus i historia clínica i registres del lloc de pràctiques.
Unitat temàtica 5:Procediments. PROCEDIMENT 1 Llits: realització, mobilització, higiene.

PROCEDIMENT 2 Higiene parcial i total de la persona i mesures bàsiques d’asèpsia.

PROCEDIMENT 3 Mecànica corporal, tècniques de mobilització, mesures i dispositius de protecció i seguretat.

PROCEDIMENT 4 Constants vitals.
Unitat temàtica 6: Relació, comunicació i responsabilitat. Iniciar, mantenir i finalitzar relacions terapèutiques amb el pacient i la família i relacions professionals amb l’equip sanitari.Recollir dades d'un pacient utilitzant l’observació i la narrativa i emissió posterior d'un judici clínic.

Acceptar les responsabilitat pròpies d’alumne, assumint de forma integral les cures dels usuaris segons el seu nivell de competència tenint en compte les seves limitacions en quant coneixements, aptituds i habilitats.