Grado en Enfermería (2009) (Campus Baix Penedès) |
Asignaturas |
ÉTICA DEL CUIDAR Y BASES CONCEPTUALES DE LA ENFERMERÍA |
Metodologías |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2016_17 |
Asignatura | ÉTICA DEL CUIDAR Y BASES CONCEPTUALES DE LA ENFERMERÍA | Código | 18224009 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 1º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
6 | Formación básica | Primer | 1Q |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
descripción | |
Actividades introductorias | Presentació assignatura Introducció a la metodologia d'aprenentatge i metodologia d'avaluació Valoració inicial del concepte de cuidar. |
Sesión magistral | Ensenyança expositiva: distingim dues maneres de fer, les classes magistrals, en les quals l'aprenentatge es duu a terme a l'aula, envers l'exposició oral d'un tema pel docent i les classes expositives-interactives on a més de la lliçó magistral hi ha la participació de l'alumne, introduint la relació comunicativa entre el docent i el discent |
Seminarios | Síntesi bibliogràfica envers la filosofía del caring. Participació en l'anàlisi dels principis ètics, valors i creençes Participació en l'anàlisi dels factors de cuidatges a partir d'una situació (caring-cinema). Profunditzar aspectes relacionats amb el llenguatge infermer, el procès d'atenció d'infermeria i el judici clínic en relació dels continguts donats a les sessions magistrals |
Presentaciones/exposiciones | Presentació oral del treball en el aula utilitzant les TIC i/o expressions artístiques elaborant un video, teatre, dibuix... |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprendizaje basado en problemas | Estudi de situacions pràctiques per comprendre el cuidatge de l'ésser humà des de totes les seves perspectives (clíniques, ètiques, socials, culturals...) en el camp de la infermeria |
Atención personalizada | Les professores/ors atendran les teves necessitats i els teus dubtes per poder-te assessorar al llarg del desenvolupament de l'assignatura |