2009_10
Guia docent 
Escola Universitària d'Infermeria
A A 
català 
 
 
Grau d'Infermeria (Campus Baix Penedés) (2009)
 Assignatures
  INFERMERIA BÀSICA EN EL CICLE VITAL
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Questions plantejades en l'aula per identificar els coneixements previs de l'estudiant envers a la materia.
Pràctiques a laboratoris Tallers interactius per a estudi i aplicació de mecànica corporal, canvis posturals, higiene i asèpsia, constants vitals, respiració, relaxació, mesures de seguretat al pacient
Treballs L'estudiant realitza un treball de camp, aplicant el procés de raonament clínic en una situació de cuidatge. Identicant comportaments, hàbits, estils de vida i situacions de cuidatges: Judici Diagnòstic i Judici Terapèutic
Seminaris 1.-Seminari Caring - Cinema. Consisteix en dues sessions, en les que es projectarà una pel•lícula comercial relacionada amb els temes estudiats de les necessitats, sexualitat, d'integració i recerca de creixement: assoliment, partença, actualització.

2.- Seminaris a partir de situacions de cuidatges singularitzades en una etapa del cicle vital
Sessió Magistral Presentació en l’aula dels conceptes fonamentals de cadascuna de les necessitats, aprofundint en les més prevalents de cadascuna de les etapes. S'identifiquen els canvis anatomo- fisiològics i psicològics que caracteritzen l'etapa d'estudi, així com els conceptes i terminologia específica, mitjançant l'exposició dels continguts, suport visual i discussió de dubtes i preguntes
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Estudi de casos amb metodologia ABP. Estudi de dues situacions clíniques amb diferents escenaris segons els objectius del tema i amb dades addicionals a la demanda dels alumnes, que abasten situacions de cuidatge de prevenció i promoció de salut de les unitats temàtiques d'estudi