Grau d'Infermeria (Campus Baix Penedés) (2009) |
Assignatures |
INFERMERIA BÀSICA EN EL CICLE VITAL |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | INFERMERIA BÀSICA EN EL CICLE VITAL | Codi | 18224101 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
9 | Obligatòria | Primer | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Questions plantejades en l'aula per identificar els coneixements previs de l'estudiant envers a la materia. |
Pràctiques a laboratoris | Tallers interactius per a estudi i aplicació de mecànica corporal, canvis posturals, higiene i asèpsia, constants vitals, respiració, relaxació, mesures de seguretat al pacient |
Treballs | L'estudiant realitza un treball de camp, aplicant el procés de raonament clínic en una situació de cuidatge. Identicant comportaments, hàbits, estils de vida i situacions de cuidatges: Judici Diagnòstic i Judici Terapèutic |
Seminaris | 1.-Seminari Caring - Cinema. Consisteix en dues sessions, en les que es projectarà una pel•lícula comercial relacionada amb els temes estudiats de les necessitats, sexualitat, d'integració i recerca de creixement: assoliment, partença, actualització. 2.- Seminaris a partir de situacions de cuidatges singularitzades en una etapa del cicle vital |
Sessió Magistral | Presentació en l’aula dels conceptes fonamentals de cadascuna de les necessitats, aprofundint en les més prevalents de cadascuna de les etapes. S'identifiquen els canvis anatomo- fisiològics i psicològics que caracteritzen l'etapa d'estudi, així com els conceptes i terminologia específica, mitjançant l'exposició dels continguts, suport visual i discussió de dubtes i preguntes |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes | Estudi de casos amb metodologia ABP. Estudi de dues situacions clíniques amb diferents escenaris segons els objectius del tema i amb dades addicionals a la demanda dels alumnes, que abasten situacions de cuidatge de prevenció i promoció de salut de les unitats temàtiques d'estudi |