2009_10
Guia docent 
Escola Universitària d'Infermeria
A A 
català 
 
 
Grau d'Infermeria (Campus Baix Penedés) (2009)
 Assignatures
  INTRODUCCIÓ A LES PRÀCTIQUES CLÍNIQUES
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries En la matéria d'Infermeria Básica, es realitzen tallers de laboratori per introduir a l'estudiant en l'aplicació de cuidatges básics en la práctica assistencial.
Presentació del tutor/a de práctiques.
Explicació: Realitat assistencial, normes de comportament ètic, estétic, institucionals, així com el pérfil de les persones a "tenir curar de".
Lliurament i explicació de la documentació del treball de pràctiques: Portafolis
Explicació de la metodologia, de preparació i exposició de les sessions clíniques
Pràctiques clíniques Pràctiques Clíniques: (60 hores) Es realitzaran en centres i serveis assignats en relació a las competències i resultats d’aprenentatge, que ha d’adquirir l’alumne de primer curs.

En el procés d’aprenentatge de l’assignatura "Introducció a les pràctiques clíniques", l’estudiant té assignat un tutor infermer/a de la institució, que realitza la tutorització individualitzada directa i continuada durant l’horari de pràctiques, guiant a l’alumne en el seu aprenentatge en l’aplicació de procediments, la gestió de la unitat, en l’observació, vigilància i la reflexió en acció. Així com en actituds de relació d’ajuda, interrelació i integració amb l’equip professional.

Així mateix durant les pràctiques clíniques l’alumne manté una relació amb el tutor de la universitat, en la que es porten a terme, sessions de seguiment amb tutorització individualitzada i de grup per l’aprenentatge i la reflexió, guiades por el tutor mitjançant una sèrie d’entrevistes i sessions clíniques en diferents moments del desenvolupament de las pràctiques.

Treball autònom autoritzat per el professor/a d'universitat: recerca i estudi de documentació, maneig vademécum, elaboració memòria/ portafolis: (15 hores) Portafolis que inclourà: objectius personals, pla de treball, diari de camp, cicles reflexius, estudi de casos, observacions clíniques.
Presentació al grup del treball realitzat per l’alumne per a la seva anàlisi, discussió i emergència de continguts.