2017_18
Guia docent 
Facultat d'Infermeria
A A 
català 
 
 
Grau d'Infermeria (2016)
 Assignatures
  INFERMERIA EN LA PERSONA ADULTA
DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) INFERMERIA EN LA PERSONA ADULTA Codi 18234104
Ensenyament
Grau d'Infermeria (2016)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
10 Obligatòria Segon 2Q
Modalitat i llengua d'impartició Veure grups activitat
Prerequisits
Departament Infermeria
Coordinador/a
ACEBEDO URDIALES, MARIA SAGRARIO
Adreça electrònica msagrario.acebedo@urv.cat
carmen.tio@urv.cat
carmen.ortega@urv.cat
mariajose.castillo@urv.cat
mariadelcarmen.perez@urv.cat
annamaria.vallverdu@urv.cat
alba.roca@urv.cat
mariaisabel.font@urv.cat
raul.gonzalez@urv.cat
Professors/es
ACEBEDO URDIALES, MARIA SAGRARIO
TIÓ MOLIST, CARMEN
ORTEGA SEGURA, CARMEN
CASTILLO CEPERO, MARIA JOSE
PÉREZ GURREA, MARIA DEL CARMEN
VALLVERDU RIVERO, ANNA MARIA
ROCA BIOSCA, MARIA ALBA
FONT JIMENEZ, MARIA ISABEL
GONZÁLEZ JAUREGUI, RAÜL
Web http://moodle.urv.net/moodle
Descripció general i informació rellevant L'assignatura de l’ Adult té com a propòsit preparar els estudiants en l’atenció d’infermeria a l’adult amb problemes de salut en un primer nivell de complexitat. Es té en compte que la vida adulta cobreix una amplia gamma d’edats -des de la joventut fins a la vellesa- i que els problemes de salut prevalents, les causes, efectes, maneres d’afrontar-los i necessitats d’atenció, són diferents en relació a l’edat i a la gravetat i complexitat de les situacions. En la línea d’allò que els estudiants han treballat en primer curs, el marc filosòfic i conceptual d’aquest programa és L’Escola Filosòfica del Cuidatge Humà amb un enfocament fenomenològic i constructivista de l’aprenentatge. Els temes s’organitzen en relació als problemes de salut més prevalents en la vida adulta, i integren coneixements relacionats amb l’ètica, infermeria psicosocial, infermeria comunitària, i infermeria medicoquirúrgica,. S’espera que els objectius, temes i escenaris que es plantegen cobreixen aquesta varietat de perspectives. També s’espera afavorir en l’estudiant el desenvolupament de conceptes, habilitats i actituds en l’atenció a l’adult en un diàleg real entre edat, problemes de salut, situacions i escenaris, projectant l’atenció a la familia. Programada a 2on. curs i en el 2on. quadrimestre, l’activitat s’organitza al llarg de 15 setmanes, amb un total de 10 crèdits ECTS que en nombre d’hores estan distribuïts en: teoria 54h., seminaris 28 h i ABP 18h.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent