2017_18
Guia docent 
Facultat d'Infermeria
A A 
català 
 
 
Grau d'Infermeria (Campus Terres de l'Ebre) (2016)
 Assignatures
  INTRODUCCIÓ A LES PRÀCTIQUES CLÍNIQUES
   Continguts
Tema Subtema
Desenvolupament personal, relacional, ètic social i cultural Iniciar, mantenir i finalitzar relacions terapèutiques amb el pacient i la família i relacions professionals amb l’equip sanitari.

Valoració d'un pacient utilitzant l’observació i la relació amb ell, transcrivint mitjançant la narrativa el resultat d'aquesta valoració.

Acceptar les responsabilitat pròpies d’alumne, assumint de forma integral les cures dels pacient segons el seu nivell de competència tenint en compte les seves limitacions en quant coneixements, aptituds i habilitats.

Analitzar situacions de la pràctica utilitzant el cicle reflexiu de Gibs, descrivint els seus pensaments i sentiment en relació a la situació observada.
Conèixer l’estructura del centre i de la unitat, serveis de suport i complementaris, característiques dels usuaris, composició de l’equip multidisciplinar, circuits i recollida selectiva de residus, gestió de medicació i alimentació de les persones ingressades a l'unitat, condicions ambientals i aïllaments, i quins cuidatges es donen i qui els gestiona.
Desenvolupament d’un coneixement científic i del pensament crític Integració en les pràctiques clíniques dels coneixements de les matèries: Ètica dels cuidatges i bases conceptuals d’infermeria, Infermeria bàsica en el cicle vital, Estructura i Funció del Cos Humà, Biologia i Microbiologia, Fonaments de Psicologia aplicada.

S'inicia en els coneixements implícits a la pròpia pràctica clínica
Desenvolupament d’un cuidar integral a l’ésser humà Aplicar cures bàsiques d’infermeria en relació a les necessitats de: nutrició, eliminació, activitat/inactivitat i seguretat, tenint com eix transversal el factor cuidatiu: “Creació d’un entorn, físic, mental, sociocultural i espiritual de sostén, protecció i/o correcció”.
Aplicar cuidatges a través del procés de raonament clínic reflexiu, posant èmfasi al confort, la dignitat, la igualtat, l'ètica i la educació per a la salut.