2021_22
Guia docent 
Facultat d'Infermeria
A A 
català 
 
Grau en Infermeria (Campus Terres de l'Ebre) (2016)
 Assignatures
  PRÀCTIQUES CLÍNIQUES V
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Seminari introductori de informació sobre el desenvolupament de les pràctiques: horaris, tutores assignades, tutories, activitats avaluatives fora de les unitats (portafolis/carpeta d'aprenentatge i estudi de casos), normativa i avaluació final.
Pràctiques clíniques Les pràctiques es duran a terme al llarg de 5 setmanes, 5 dies per setmana, amb l'horari preestablert i depenent de la disposició del lloc de pràctiques. L'aprenentatge en les diferents unitats clíniques, va capacitant l'estudiant a una comprensió progressiva de les diferents situacions de cuidatges, a través d'un procés reflexiu i integrant els continguts adquirits a les assignatures teòriques i el seu aprenentatge pràctic.
La assistència es obligatòria al 100%.
L'estudiant haurà de participar en el fòrum dinamitzat proposat al moodle durant el període de pràctiques.
A les sessions clíniques es realitzarà treball cooperatiu en grups reduïts on l'alumne exposa i reflexiona sobre situacions viscudes a la pràctica clínica.
Les pràctiques finalitzaran amb un seminari de tot el grup on es compartirà i reflexionarà sobre l'experiència de les pràctiques.
A meitat del període i al finalitzar les pràctiques clíniques, l'alumnat, s'avaluarà la consecució de les competències i objectius d'aprenentatge del programa de la assignatura, mitjançant l'observació directa, i l'aplicació d'un instrument d'avaluació per mesurar els coneixements, les habilitats i les actituds.
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge Mitjançant l'espai moodle l'alumne seguirà el pla de treball i recopilarà i organitzarà dels documents i evidències que mostren l'evolució, trajectòria i tutories envers l'aprenentatge de les pràctiques clíniques.
Atenció personalitzada En el procés d'aprenentatge de l'assignatura, l'estudiant té assignat un/a tutor/a que realitza tutories individualitzades durant l'horari de pràctiques, guiant a l'estudiant en el seu aprenentatge tant en l'aplicació de procediments, en la observació, en la vigilància, en la reflexió en acció com en les actituds que es precisen en la relació d'ajuda, la interrelació i la integració en l'equip professional multidisciplinar.