Grado en Enfermería (Sede Baix Penedès) (2016) |
Asignaturas |
ÉTICA DEL CUIDAR Y BASES CONCEPTUALES I METODOLÓGICAS DE LA ENFERMERÍA |
Resultados de aprendizaje |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2023_24 |
Asignatura | ÉTICA DEL CUIDAR Y BASES CONCEPTUALES I METODOLÓGICAS DE LA ENFERMERÍA | Código | 18254009 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 1º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
6 | Formación básica | Primer | 1Q |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
Tipo A | Código | Resultados de aprendizaje |
A11 |
Relacionar i analitzar els fets històrics i socials de la disciplina i l'evolució humana. | |
A12 |
Explicar els conceptes bàsics d'Ètica, bioètica i dret més rellevants en la pràctica de la infermeria Analitzar les dimensions ètiques del cuidat infermer i els diferents codis deontològics actuals de la infermeria. Identificar els diferents paradigmes, escoles i els conceptes generals dels models teòrics i filosòfics d'infermeria més rellevants. Explicar els conceptes de salut, persona, entorn, cura i professió des de la perspectiva del caring. Explicar els diferents factors de cures des de la perspectiva filosòfica de la cura humana. | |
A23.1 |
Analitzar la legislació aplicable, per garantir el dret a la dignitat, privadesa, intimitat, confidencialitat i capacitat de decisió del pacient i la seva família. Demostrar els coneixements i habilitats fonamentals per identificar, analitzar, i argumentar criteris bioètics en la resolució dels problemes ètics. | |
A23.2 |
Argumentar el fenomen de la humanització com a exigència moral professional. Identificar el rol professional en les diferents dimensions de la cura Explicar la influència de la cultura i la societat en la construcció de valors, creences, costums i estils de vida que repercuteixen en la percepció de la salut, la malaltia i la curació. Aplicar el procés de Judici Clínic en les diferents situacions de cures | |
Tipo B | Código | Resultados de aprendizaje |
CT4 |
RA1. Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup. RA2. Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment. RA3. Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup. RA4. Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes. | |
CT5 |
RA1. Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques RA2. Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. RA3. Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu. RA1. Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. RA2. Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. RA3. Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. | |
CT7 |
Conocer las principales desigualdades y discriminaciones que se producen por razones de género u otros motivos y comprender sus causas. RA2. Identificar els principals problemes ambientals. RA3. Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat. RA4. Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària. | |
Tipo C | Código | Resultados de aprendizaje |