Guia docent Facultat d'Infermeria |
català |
Grau en Infermeria (Seu Baix Penedès) (2016) |
Assignatures |
INFERMERIA EN LA PERSONA ADULTA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | INFERMERIA EN LA PERSONA ADULTA | Codi | 18254104 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
10 | Obligatòria | Segon | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A5.1 |
Identificar i explicar les necessitats nutricionals en els problemes de salut estudiats | |
A5.3 |
Identificar i explicar les necessitats nutricionals en els problemes de salut estudiats | |
A7 |
Identificar i relacionar els comportaments de risc i factors associats als problemes de salut estudiats Explicar les alteracions de salut en l'adult i les implicacions a nivell d'afrontament personal i familiar, derivades del diagnòstic i tractament en tots els àmbits assistencials Reconèixer les manifestacions clíniques dels processos patològics i pluripatològics així com la manera en què afecten la qualitat de vida i necessitats del pacient i família en la seva dimensió global | |
A14 |
Descriure què significa conèixer al pacient i els hàbits i estils de vida que comprometen la salut | |
A17.1 |
Explicar els programes de prevenció associats als problemes de salut identificats | |
A17.2 |
Explicar les alteracions de salut en l'adult i les implicacions a nivell d'afrontament personal i familiar, derivades del diagnòstic i tractament en tots els àmbits assistencials Reconèixer les manifestacions clíniques dels processos patològics i pluripatològics així com la manera en què afecten la qualitat de vida i necessitats del pacient i família en la seva dimensió global Aplicar valoracions sistemàtiques segons els problemes de salut tractats: dolor, ferides | |
A17.3 |
Explicar les alteracions de salut en l'adult i les implicacions a nivell d'afrontament personal i familiar, derivades del diagnòstic i tractament en tots els àmbits assistencials Descriure els mètodes de diagnòstic, radiològics, analítics, endoscòpics ... i saber actuar en la preparació i cura de les persones segons la prova, trastorn i procés de salut Ser capaç d'interpretar els aspectes bàsics de les proves radiològiques més prevalents relacionades amb els problemes de salut plantejats Aplicar valoracions sistemàtiques segons els problemes de salut tractats: dolor, ferides | |
A17.5 |
Explicar els programes de prevenció associats als problemes de salut identificats Aplicar les intervencions infermeres tenint com a referència les normes i guies de pràctica clínica Descriure intervencions que faciliten l'autonomia i promouen en les persones hàbits de vida sans i la cura de la salut | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
CT4 |
RA1. Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup. RA2. Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment. RA3. Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup. RA4. Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes. | |
CT5 |
RA1. Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques RA2. Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. RA3. Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu. RA1. Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. RA2. Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. RA3. Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |