Guia docent Facultat d'Infermeria |
català |
Grau en Infermeria (Seu Baix Penedès) (2016) |
Assignatures |
FARMACOLOGIA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | FARMACOLOGIA | Codi | 18254107 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Segon | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A3 |
Identificar els principals conceptes de la farmacologia i el seu pes en el currículum d'infermeria Interpretar textos relacionats amb la descripció dels medicaments Explicar els paràmetres farmacocinètics en la utilització clínica dels medicaments Distingir com actua el fàrmac en l'organisme humà i els efectes que produeix en relació al seu mecanisme d'acció i de la seva dosi Identificar els diferents tipus d'interaccions, efectes adversos i tòxics dels fàrmacs Explicar les propietats farmacològiques i terapèutiques de les substàncies utilitzades en la pràctica clínica diària | |
A4 |
Organitzar les pautes d'administració de fàrmacs a nivell hospitalari i domiciliari seguint un protocol de tractament Reconèixer els problemes d'automedicació Sintetitzar la informació bàsica per poder facilitar l'educació sanitària als pacients sobre medicació i adequar el llenguatge a cada situació Adaptar el pla terapèutic a cada malalt per facilitar l'adhesió al tractament | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
CT2 |
RA1. Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital. RA2. Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença. RA3. Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques RA4. Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. RA5. Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació | |
CT3 |
RA1. Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo. RA2. Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina. RA3. Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema. RA4. Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista RA5. Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores. | |
CT5 |
RA1. Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques RA2. Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. RA3. Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu. RA1. Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. RA2. Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. RA3. Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |